Fettisdagen

Semla är nog min favoritfika nummer ett! Jag älskar denna bulle med god mandelmassa och mycket grädde och jag har nog ätit en per vecka sedan de kom i mellandagarna. Nej, jag skulle aldrig kunna hålla mig till Fettisdagen idag... och varför ska man göra det? Traditioner tycker jag om och hos oss har det faktiskt blivit en tradition att äta den första i mellandagarna, det har vi gjort i säkert 25 år nu. Hur som helst... med så många i bagaget så blir det ändå ingen idag... buhu! Och det bara för att jag har återgått till lchf igen, mår så prima av att äta så. Bilderna kommer från tidigare inlägg. Den lilla söta längst upp till vänster är en semlepralin som Flickorna Kanold sålde för några år sedan, lika god som den ser ut. God semledag på er!
 

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Attans också att du skulle missa semlan just på fettisdagen. Jag hade nog inte kunnat hålla mig. ;) De där små pralinsemlorna ser väldigt goda ut. Att det inte blev tradition att göra dom varje år?
Må så gott trots brist på semlor. :)
Kram

2014-03-05 @ 01:06:28
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se