Enkelt och gott till grillat

Här njuter vi av det sköna vädret, för visst har det varit en fantastisk vecka! I morgon blir det dock ändring av väderleken att döma av YR.no, SMHI, Vackert Väder osv... Vi har haft goda vänner här på besök och vi har gjort små utflykter, vi har varit i Ullared och vi har också hunnit måla mera... så det är fullt upp i lagom takt! Imorgon är planen att barnen ska komma hit på grill men vädret ser ju som sagt inte lovande ut så vi får se hur det blir med det.
 
 
En god sallad gör jag ofta till grillat, det behövs inte så mycket mer till en grillad köttbit... eller lax. Just denna mix gjorde jag här om dagen när vi grillade ryggbiff som är den köttbiten vi gillar bäst att grilla. Salladen består av... isbergssallad just för sin krispighet och så blandar jag den gärna med andra sorter, tomat och gurka (egen från växthuset), paprika, hackade pistagenötter och fetaost. Man kan ju välja vilka nötter som helst, lägga i färska bär osv. Bara att blanda och ge, så gör jag ofta! Ovanpå en dressing av kallpressad rapsolja, balsamvinäger och vanlig vitvins-, lite vatten, örtkryddor och italiensk salladskrydda, lite peppar, salt, paprikapulver, lite pressad citron, en gnutta honung... och så vitlök om man vill. Samma där... bara att blanda och ge! Jag har aldrig några proportioner utan prövar mig fram. Pröva du med! Eller så finns det recept på enkla sallader här och här! Eller varför inte en grönsakspaj som är jättegott till grilla! Och du har väl inte missat såsen till lax? Jädrar i min låda vad den är god! Och enkel... precis som det ska det vara på sommaren! Hör ni... trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Lissen

Det är dt som är så bra med sallad att man kan blanda och ta av vad man har hemma.
Härligt att kunna ta grönsaker från det egna växthuset.

Jobbar några få dagar men har mest semester, så skönt och vädret har varit sommarlikt den senaste veckan, ljuvligt.

Ha en sommarfin helg. // Kram Lissen

2012-07-27 @ 15:45:40
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Karin

Låter jättegott! Just nu är min favvogrillsallad grönsallad med getost, mango, tomat och nötter

Svar: Visst är det gott med frukt i sallad, älskar det! Men getosten klarar jag mig utan, ingen favorit hos mig!
Irene

2012-07-28 @ 13:08:17
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Stina & Lucinda - Life on Gran Canaria

Vilken härlig blogg du har :)

Svar: Tack, snälla!
Irene

2012-07-28 @ 13:56:54
URL: http://stinalucinda.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hejsan =) oj vad gott det ser ut =) Nu blev jag hungrig haha. Ha en bra dag. kram

2012-07-31 @ 09:16:50
URL: http://www.trollfamiljen.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se