Härliga (pannkaks)lördag!

Skönt det är när helgen kommer, två dagar som man har till sitt förfogande att göra vad man vill på. Bilen är dock utlånad till sonen så vi är så att säga fast här hemma. Inte mig emot då jag fortfarande har svårt att gå längre sträckor men jag har i alla fall kunnat göra klart kornischen till sovrummet och snart ska vi sätta upp den. Inget jag klarar själv när den är nästan fem meter lång så min man får bistå med den hjälpen. Det kommer nog bilder så småningom när jag känner att det är nåt att visa. En fikapaus måste man ha mitt i arbetet och till kaffet blev det pannkakor á la lchf. Jag tänkte att det är säkert fler som äter på det viset... eller glutenfritt, så jag delar med mig av receptet som är ett hopplock av flera. Skön lördag på er!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: millandante

Lät riktigt härligt, att vara fast hemma;) Dock inte att du har svårt att gå... hoppas det blir bättre snart!! Ja hurra för lchf-pannkakor, har du kört hela tiden Irene?? Jag började ju i februari förra året, men hittade inte riktigt rätt den gången, men kör nu sedan i augusti igen, och nu är det mer en livstil så som det ska vara, ingen kamp, samma för dig?

KRAM

Svar: Jag har lchf:at sedan jan 2012, i början gick det hur bra som helst men denna sida året inte lika bra. Känns så enformigt ibland och jag längtar efter nybakat bröd... riktigt, och pasta! För jag har bakat på lchf-vis men man det blir aldrig samma resultat. Emellanåt unnar jag mig (frossar) och så tar jag nya tag... snart dags för det igen! Så jag kämpar på som du förstår... för mig är det en ständig kamp.Tack... med benet går det framåt men inte så snabbt som jag vill men snart så springer jag igen! :)
KRAM
Irene

2013-03-03 @ 23:34:37
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Stina

Jag kör också LCHF sen slutet av augusti 2012. Har aldrig mått bättre!
Har själv aldrig varit något fan av pannkakor, men har blivit det på senare tid, dock bara om jag får ha saffran i dem. Har du inte provat så gör det! :)

Svar: Är ju ingen fan av saffran men bakade alla fall saffransbullar i jul som var himmelskt goda (ej lchf) så någon dag kanske jag testar det även i pannkakor. Tack för tipset!
Irene

2013-03-04 @ 11:10:35
URL: http://einsteina.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se