Några tillbakablickar

God fortsättning på det nya året! Vanligtvis ska man väl inte titta tillbaka utan hellre se framåt men ibland kan det vara både kul och bra att göra det för att upptäcka vad man faktiskt fått en del gjort under ett år. Särskilt när det är så roliga saker som inredning! Och just därför kommer här några utvalda tillbakablickar från mitt inredningsår 2011. Håll till godo...


Bild från Dragon Wallpaper

I början på året efter att suttit och ätit i mörker fick vi äntligen tag på en lampa över matbordet, Semi från Gubi och den är verkligen klockren hos oss, jag bara älskar den! Och efter jul då granen kastats ut började mina funderingar på vad jag skulle göra med den tomma hörnan i vardagsrummet och jag kom fram till att en läshörna behövde vi minsann. Och den fick vi! Nu ska jag väl erkänna så här i efterhand att så särskilt ofta sitter jag inte där och läser men det ger en mysig känsla till rummet och jag är ändå jättenöjd med den. Och så har vi dessutom en extra sittplats i rummet.


Inför våren och sommaren hade min man och jag stora planeringar på vad vi ville hinna med att göra utomhus, måla huset, lägga klinkerplattor, göra om trädgårdslandet, gräva om stenpartiet mm, mm. Men ibland blir det inte som man tänkt sig eftersom en Kinaresa kom emellan och vi tappade lite grand fokus då det kändes som att vi inte ville dra igång för stora projekt, därför flyttade vi fram allt ett år... eller två. Några småprojekt gjordes i alla fall klart som bänken, flaskorna och rabatten på framsidan! Plus allt det där vanliga som man gör i en trädgård.


På sensommaren i augusti fick båda barnen nya lägenheter och behövde förstås inredningshjälp och vill dom ha min hjälp så ställer jag gärna upp! Det har tagit sin tid och är inte helt klart än, framför allt är det gardiner som tagit tid när man inte vet vad man vill ha. Och som vanligt är det tiden som brister när man ska få ihop det mellan jobb... men Rom byggdes inte heller på en dag! Kanske det kommer upp bilder här framöver om jag får deras samtycke.

Annat nytt som flyttat in här är förstås den nya bänken som jag längtat efter länge. Den har fortfarande nyhetens behag i sig och jag ställer mig ofta och tittar... och trivs med den, jag är så nöjd. Nu ska bara TV´n upp på väggen också så jag får bänkytan fri som tanken var från början. Och då får TV´n fungera som tavla också med bildspel som rullar sakta. Smart (-TV), eller hur!



2011 års adventskalendrar som flera bloggare hade var ju helt fantastiska och min tanke och önskan var att jag skulle tävla alla dagar men verkligheten stannade tyvärr vid endast några tillfällen. Så synd! Men under året hann jag i alla fall med flera och vann också vid ett par tillfällen... bl.a. det grafiska trycket nedan från Formelle Design som fått plats vid läshörnan och porslinet Teema från Iittala som används så gott som varje dag kan jag berätta.



Året fick en kanonbra avslutning med mycket uppmärksamhet på Blogg.se och deras inredningssida, både som Veckans Blogg och med flera julinlägg. Det är alltid roligt med sådan uppmärksamhet och det är kul att kunna förmedla fina pyssel till er som jag hittar när jag surfar runt på Internet.

Nu blickar vi framåt mot ett nytt och roligt bloggår, eller hur! Jag känner faktiskt att inspirationen kommer smygandes så smått! Och hörrni... snart är det ju faktiskt vår!!!

Kommentarer
Postat av: Dahlarna -Viktoria

Vilket härligt inredningsår!! Kanonsnygga inredningsinköp dessutom. En Kina-resa som "kom i vägen" är verkligen inte fy skam... ;-)! Jag önskar att vi också hade din trädgårdsenergi! KRAM & Gott Nytt 2012

2012-01-02 @ 07:16:49
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilka fina återblickar, du har verkligen fixat och donat året som varit! Ibland tycker jag mitt eget liv verkar så tråkigt, men jag ska nog sätta mig och göra en tillbakablick, för så illa är det nog absolut inte när man tänker efter : )



Kram

2012-01-02 @ 08:08:52
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: odd brown bird

God fortsättning fina du, hoppas du fortsätter blogga det här året också. Finns inget bättre ställe när man behöver inspiration!



Kram kram

2012-01-02 @ 08:15:39
URL: http://www.oddbrownbird.com
Postat av: Helene Langborg

Ja man hinner inte riktigt allt man vill.

Jag är glad att jag fick hjälp av mina söner och min man att få till den del av trädgården som jag planerat förra året. Så man kan säga att jag nu har en Trädgård om än mycket liten.



God fortsättning önskar jag dig!

Kram Helene



2012-01-03 @ 01:00:10
URL: http://ullevidsdal.blogspot.com.
Postat av: Malin

Kul med en tillbakablick! Vilket fint inredningsår du har haft. Är lite extra kär i läshörnan. Ser så skön ut!!



Gott nytt!!

Kram Malin

2012-01-03 @ 08:30:24
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Sara

fantastisk blogG!

2012-01-03 @ 12:43:45
Postat av: Lotta

Javisst ska man se framåt, men ibland är det ju även faktiskt kul att sammanfatta lite av året som gått. Det brukar innebära att man faktiskt inser att man hunnit med mer än man trott:-)

Beundrar allt du gör, och din trädgårdskänsla är fantastisk! Önskar dig en trevilg "trettonhelg" kram

2012-01-05 @ 06:44:24
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken fin soffgrupp du har i vardagsrummet!

Kram Linda

2012-01-05 @ 14:57:59
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Möbler

Vilken fin inredning du har haft. Är lite extra kärlek i läshörnan, så dessa är mycket trevligt att presentera dina bilder tack vare dela.

2012-04-09 @ 07:25:52
URL: http://www.voxmobler.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se