I hörnet

I julas ställde vi granen i ett annat hörn mot tidigare år eftersom det hörnet är mer rymligt.
Fast det var också ett smart drag (av mig, förstås) att få bort bänken som stod där. Nej,
det är jag ju inte alls ledsen för, som ni förstår! Den är nämligen i samma serie som den
bokhylla som står mot en annan vägg i vardagsrummet. Ni vet... hyllan JAG vill säga upp
bekantskapen med efter 30 år! En "välskött och fin" hylla som det är när man köper kvalité
(från Horred) men ack så trött jag är på ljust trä vid det här laget! Granen är sedan länge
ute och här finns nu ett tomt hörn som skriker efter uppmärksamhet! Och det ska det få!

Litegrann är jag faktiskt inne på att göra en läshörna med en skön fåtölj, en pilasterhylla
och en golvampa. Funderingarna har också gått mot ett högre skåp för de saker som stod
i bänken innan, typ Linnarp men jag tror inte jag klarar av att se allt så synligt. Så har jag
också varit inne på en lägre bänk med vita skåp, typ Voice Artctic.




I mitt kollage finns följande:
Hylla Pilaster, bänk Arctic, Fåtölj Infini, golvlampa AJ, skåp Linnarp, fåtölj Howard.


Läshörna är väl det som tilltalar mest och jag har tittat runt efter en fåtölj och det är där
problemet kommer! Alltså... den ska ju stämma in i stil med soffan och övrig inredning och
den ska vara mjuk och skön att sitta i. Ni vet,en sådan där gosig som man kan krypa upp i,
som "Howard"... så förstår ni. Fast den är ju i en helt annan stil. Det finns fåtölj till soffan vi
har och den är visserligen skön att sitta i men det är ingen sådan där "gose", annars hade
det varit ett alternativ. Jag ska i och för sig kolla upp om det finns flera stoppningar!

Så... kära läsare, har du en läshörna eller bara en gó fåtölj som du kan tips mig om,
snälla... skriv en kommentar med länk till bild på din blogg om du har så jag får se. 
Det vore guld värt! Tack!

Kommentarer
Postat av: Lena

Har just bestämt med världens bästa målare att han ska måla tak och väggar i vårt sovrum. När han är klar ska jag ordna en läshörna där, kanske kan jag sitta i en fåtölj med laptopen i knät och surfa runt på alla fina bloggar, när jag inte orkar läsa mer?



Tittade igår på just Arctic, de har rea på den på Stalands. Minns inte priset, vi har inte plats eller behov av den- fast den är fin!



Tack för bloggtipset!

Lena

2011-01-27 @ 16:22:04
URL: http://jagochvitt.blogspot.com
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Ja snygg OCH skön är inte helt enkelt att hitta. Jag är också på jakt...

2011-01-27 @ 22:33:56
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Carina - inspirera

En läshörna är något som är hett efterlängtat även hos mig...ser med stort intresse fram emot dina framsteg i ämnet ;)

Kramen.

2011-01-28 @ 07:28:06
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: InneoUte-Malin

Läsfåtölj låter ju toppen. Vet precis vad du menar stor och mjuk som man man riktigt kan krypa upp i.



Har dessvärre inget bra förslag, men jag tycker nog att det fungerar att bryta av stilmässigt med en Howard. Din soffa är ju så enkel (och fiiiin) att den tål ett litet stilbrott. :-)



Ha en fin helg!



Kram

2011-01-28 @ 08:47:50
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: milla - andante

Verkar inte som någon av oss har en läshörna...=0

Här ska det snart bytas ut en soffa mot två fotöljer så jag spanar också... Jag ska ha dig i åtanke!! Sen vill jag ha Linnarp också... ska bara bygga en vägg till först, så det får plats...;)



Hur som så är det ju himla roligt att planera och känner jag dig rätt så kommer det bli himla fint när du är igång!!

Go helg!

Kram

2011-01-28 @ 17:20:16
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vi har inte plast för någon läshörna, tyvärr. Min mysplats är istället i ena hörnet av soffan, väldigt okomplicerat men med kuddar, filt och ett brett armstöd som bord så är det perfekt.



Kram

2011-01-29 @ 17:47:57
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: A-K

Jag har ju en liten läshörna med min superslitna H. W. Klein fåtölj i svart skinn (som borde få sig en omstoppning) fast skinn blir ju aldrig så där mys, mys även om den otroligt skön att sitta i och Amanda och Theo tycker denär mer än kul att snurra i. Våran Arctic är vi väldigt nöjda med. Den sväljer det mesta och passar till det mesta med sitt enkla utseende.

2011-01-30 @ 18:45:58
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se