Sovrummet - uppdatering

Kommer ni ihåg min undran om man sover sämre åt vissa väderstreck? Efter att vi testat ett par tre veckor kan jag bara konstatera att det faktiskt är så. I mitt och vårt fall åtminstonde! Jag kände nästan direkt att det inte stämde men ville ändå försöka vänja mig. Men det gick inte... så nu står sängarna som dom gjorde från början och det känns sååå skönt, som hemma igen! Gardinerna som jag beställt hämtade vi i lördags men nnan de kommer upp ska jag göra någon typ av kornisch som döljer skenan eftersom den inte sitter i taket. Vi har ju näst intill fem meter i takhöjd i sovrummet och då tror jag det blir snyggt med ett avslut upptill. Överkastet Delia har jag köpt... och lämnat tillbaka för det blev för litet. Jag tänkte bara ha ett enkelöverkast som jag lägger tvärsöver och nu får jag tänka om och försöka hitta ett annat som är lite större och ska kolla upp Dot från Hay. Har ni tips på snygga gråa överkast som är ca 170 x 250/260, skriv gärna en kommentar. Nu... tillbaks till fåtöljen, fötterna i högläge!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Har haft samma problem med att vi inte kunde sova när sängen stod på en viss plats. Vi fick reda på att det finns en currylinje precis där och det räckte faktiskt att flytta sängen lite. Läste på lite om currylinjer och currykryss nu och det låter verkligen intressant.

2012-12-11 @ 08:03:55
Postat av: Anna - Stugstrapatser

Såg att Svenssons i Lammhult reade några Dot-överkast häromsistens. Minns tyvärr inte färgerna, skynda att spana in på Järntorget! :)

Svar: Anna, tack för tipset! Får se om jag hinner dit innan de är slut.
Irene

2012-12-11 @ 10:27:19
URL: http://www.stugstrapatser.se
Postat av: Camillasnyahem.se

Jag tror också att det kan kännas så "fel" att kroppen inte kan slappna av. Vad det beror på vet jag inte men jag håller med! :)

Har tyvärr inget tips på överkast, hoppas du hittar ett som känns bra!

2012-12-11 @ 15:05:31
URL: http://www.camillasnyahem.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se