Tre fina med eller utan buketter

Kan man ha för många vaser? Nej, knappast! Visst är det synd att ställa fina vaser i skåpen och bara ta fram dom när man får blommor eller köper en bukett. Många är så vackra att de pryder sin plats bara genom att "vara sig själv"! Och av den sorten finns det många. Som till exempel Omaggio från Kähler. I april kommer den med ny färg på ränderna! Den med svarta ränder har hitills varit min favorit men nu får den konkurrens i färgen silver som ska finnas i butik från april. 
 
Bild lånad från Dukat bord
 
 
Svenskt Tenns vaser är fantastiskt vackra! Men dyra, det är inget att sticka under stol med! Jag förstår att för många är drömmen en Daggvas men mig passar Stubbe bättre. Den är mer strikt i sin form och helt underbar med en bukett tulpaner i!
 
 
Och sist men inte minst... klassikern från Lyngby Porcelæn som i november uppdaterades med en vas i glas. Lyngby är ju känd för sina produkter i porslin men fabriken startades en gång av glasgrossister så det är inte mer än rätt att de plockar fram den delen av arvet också. Personligen gillar jag den i klarglas och därefter den rökfärgade. Den finns även i blått och jag har också sett den i rosa samt i en persika/lax-ton. Lyngbyvasen finns i många storlekar och är en bra modell som passar för de flesta blombuketter.
 

Kommentarer
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Jättesnygga

2015-01-11 @ 17:45:06
URL: http://ninnzan.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se