Young Designers - Maiqen - Proforma

Young Designers är Formex plattform för framtidens designers och formgivareDär får de en möjlighet att nå ut till branschen och samtidigt få värdefull feedback. Bland årets Young Designers finns Linda Åkesson som jobbar som inredningsdesigner på adniil interior. Utöver det så formger hon också möbler, armaturer & mönster. På mässan visar hon upp sitt senaste mönster Maiqen där motivets uppbyggnad är inspirerat från sättet man bygger upp mönster utifrån korsstygn. Fast då är varje korsstygn i hennes mönstret istället ersatt av en QR-kod där varje kod är kopplad till en bestämd sida vilket gör att motiven innehåller enormt mycket dold information. Grundtanken kring Maiqen är att skapa en nyfikenhet som bidrar till ett agerande hos människor. Och NU kommer vi till något roligt i sammanhanget! I höstas fick jag en förfrågan av Linda om jag ville vara en del av hennes mönster, en QR-kod som då skulle länka till min blogg Proforma. Jag tyckte det lät så spännande så jag tackade förstås ja och nu finns alltså Proforma med som en del i mönstret! Jag hoppas på bilder framöver men som ett exempel kan ni se denna barntavla Fox där varje kod i mönstret länkar till en godnattsaga för barn. Så... är du på Formex, upp med din iPhone och scanna! Vem vet, du kanske hamnar just här! Jag återkommer med mer info och fler bilder! Trevlig helg på er!
 
 
Design & styling: Linda Åkesson, Foto: Cecilia Jägenmark
 
Design & styling: Linda Åkesson, Foto: Cecilia Jägenmark

Kommentarer
Postat av: Therése S

Hihi cool poster.

2014-01-17 @ 11:27:25
URL: http://butterflyliving.se
Postat av: Ambienti

Kul ide! Och läcker poster...:)
Kram
Christina

2014-01-21 @ 23:02:11
URL: http://www.ambienti.se/blogg

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se