Thörnströms kök

Jag måste ju visa er vad som väntade oss på Thörnströms kök i lördags (vinnare av Kockarnas kamp 2013 och en stjärna i Guide Michelin 2011) så det här är ett inlägg helt utan inredning! En sexrätters meny blev det med massor av smakupplevelser. Jag ska inte räkna upp allt vi åt utan för dig som är intresserad finns hela menyn här, det är den som heter "Avsmakningsmeny". En del av er har också säkert sett mina bilder på Instagram, sök "proformablogg" där menyn finns under varje bild. Spännande var morotsdesserten med yoghurtglass och lakritsgelé, den här första bilden!
 
 
Visst är det vackert upplagt! Små konstverk för ögat och inget man glufsar i sig bara så där utan allt får ta sin tid i munnen för största möjliga smakupplevelse. Trevlig upplevelse för övrigt också med fin personal och små överraskningar mellan rätterna. Det jag tyckte var allra godast var pilgrimsmusslan på bilden överst till höger i kollaget här under. Har aldrig ätit godare "pilgrim"! Och hur hamnade vi här? Jo, vi bestämde innan jul att vi struntar i julklappar, vi vuxna och gör något roligt och annorlunda tillsammans istället. Mer värt än julklapp, faktiskt!
 
 
Bilderna är mina egna och fotade med iPhone i mörker, därav kvalitén!

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se