Oohh...

Ni kanske såg den skymta här! Krukan som jag hade påskriset i, bilden till höger här under. Den kommer från Unik Design och är vårens nyhet i kollektionen Oohh. Den krukan hittade jag i Alingsås när jag var där för några veckor sedan och i vanlig ordning föll jag ju förstås för det svartvita och zickzackmönstret. Krukan är 100 % vattentät så man kan använda den som både vas och kruka.
 
 
De här produkterna är ett resultat av ett Fairtradeprojekt på Sri Lanka där en grupp mindre priviligerade kvinnor har blivit upplärda att tillverka dem. Kvinnorna jobbar hemifrån vilket gör det möjligt för dem att fortfarande ta hand om sina barn, sitt hushåll men samtidigt få en inkomst. Produkterna är tillverkade av återvinningspapper, sand, naturlig latex/gummi och restprodukter av mahognyträ (text lånad från Unik Design). Det här är ett axplock av kollektionen Oohh, hela finns här! Passa också på att se resten av sortimentet som består av keramik- och järnkrukor plus en hel massa annat!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se