Altan på gång

Härlig dag idag! Härlig väder och härlig på så sätt att jag hann måla klart krukor och stenar som planerat och jag hann precis plantera växterna också som jag köpte i helgen innan regnet kom. Och det var inte måttligt kan jag säga, det fullkomligt öste ner. Jag måste verkligen rekommendera färgen jag målar med, superbra! Jag har målat olika material som betong, lera, fiberkrukor, metall och sten. Och den är väldigt dryg! Förresten... kommer ni ihåg tunnan? Den har också blivit svart och i den har jag planterat en jätteverbena. Men den har jag inget kort på och förresten så ser det så fjuttigt ut när jätten bara är mini än så länge! Fast några bilder på altan som växer fram kan jag visa er. Får bli mer i helhet sedan när det är klart.
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Härligt med vår och trädgård!
Vår trädgård börjar också ta form efter flera års planerade ;) har vi äntligen kommit igång!
Kramen.

2013-05-22 @ 08:19:22
Postat av: Maria Westerlund

Fint med de svarta krukorna! Ja den färgen är verkligen en favorit!
Ha de fint! miaw

2013-05-22 @ 08:42:11
URL: http://miawinredning.blogspot.com
Postat av: Kerstins foto

Vad fint det blir, gillar den matta färgen. Ser fram emot att få se hur tunnan blev sen. Vad kul att komma igång med plantering, älskar chokladblomman. Jag väntar tills efter första veckan i juni innan jag planterar nåt, de där järnnätterna kan ta livet av allt man fått ner i jorden. Åtminstone ettårsblommorna.
Hoppas att ni har lika fint väder som vi. Strålande sol i flera dagar nu och härlig värme.
Må så gott.
Kram

2013-05-22 @ 13:13:55
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: malin

Ser härligt ut! Skulle bara vilja ha ännu mer tid att spendera i trädgården så här åts.

Svar: Ja, trädgården är som härligast nu! Önskar också mera tid för både "häng" och ogräsplock! :)Hoppas allt är bra med dig! Saknar dina blogginlägg!
Irene

2013-05-23 @ 10:06:29
URL: http://inneoute.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack för tipset! Jätte snyggt med den svarta färgen...Jag ska titta efter den nästa gång jag besöker Löddeköpinge Plantskola.
Ha en fin dag!
Kram
Christina

2013-05-23 @ 13:21:24
Postat av: Ambienti

Tack för tipset! Jätte snyggt med den svarta färgen...Jag ska titta efter den nästa gång jag besöker Löddeköpinge Plantskola.
Ha en fin dag!
Kram
Christina

2013-05-23 @ 13:23:04
URL: http://www.ambienti.se/blogg

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se