Vitt + ?

Bild: the style files
 
Vit inredning tycker jag om, det ger en ren och fräsch känsla. Sedan kan jag inte sticka under stol med att det är prakiskt också eftersom allt passar till. Då tänker jag främst på väggarna för jag är ingen tapetmänniska. Jag tycker det styr upp så mycket med mönster och färger och dom varierar jag hellre genom kuddar och andra detaljer. Fast alldeles helvitt som på bilderna vill jag inte ha... men visst är det vackert! Ibland räcker det med bara något litet för att man ska studsa till. Om du skulle lägga till färger, vad väljer du då och vilken bild här under?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: När Annie fotograferar

Helvitt är praktiskt, men jag tycker att det blir kallt om man bara har vitt eller har för mycket vitt. Och har man djur och barn känns vitt som en rätt galen färg för det krävs ju massa merjobb att hålla det vita vitt haha! :-)
Själv vill jag ha balans i min inredning: färg och mönster, rena tomma ytor, små stilleben, platser ögat kan vila, kontraster. Jag trivs bäst när gammalt möter nytt, när det känns ombonat men inte plåttrigt! Jag skulle aldrig klara att bo mellan vita väggar, däremot kanske olika nyanser av ljusgrått! Så det blir liv, så känner jag. Men helt ärligt så är jag frälst i granna fondtapeter. Sure, man kan inte välja exakt vad som helst till... men helt ärligt, det gör man ju ändå inte ;-) Man har ju det man gillar! Och det mesta går att variera.

Jättefin blogg du har! Älskar de glimtar man ser av din inredning! Jättefint!

Svar: Jag håller med dig, bara vitt på allt kan ge en kall känsla. Det behövs lite kontraster! Men vita väggar älskar jag och vitt fungerar jättebra med barn, det har vi haft hela tiden... t.o.m. vit soffa med tyg som man kunde ta av och tvätta i maskin. Tur man är olika, det är det som gör inredning så kul! Det finns ju så mycket man tycker om men man får het enkelt plocka godbitarna.
Tack för orden om mitt hem!
Irene

2013-03-24 @ 10:50:35
URL: http://www.narannie.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se