Penthousesviten Avalon Hotel

Att få "checka in" i PenthousesvitenAvalon Hotel i Göteborg, det är nog en "once in a lifetime"-händelse, kan inte tänka mig att det kommer hända igen!! Jag har varit på hotellet tidigare då Formforum, det som numera heter Bloggforum ägde rum där första gången men längst upp på takterassen var jag aldrig då. Igår kväll hade vi en trevlig After work där med chokladprovning och sedan bad i poolen för dom som ville. Jag tycker det var kul att få se sviten inifrån, 85 kvm fördelat på vardagsrum ihop med ett litet kök, sovrum, stort badrum med vacker mosaik på väggarna och både dusch och badkar, bastu och så den stora terassen med poolen som sticker utanför hustaket med fri sikt ner mot gatan. Häftigt minst sagt! Jag ångrar verkligen att jag inte tog med finkameran men några bilder med iPhonen tog jag i alla fall ute på terassen om ni vill se.
 
Bakom O:et. Avenyn rakt fram, det vita huset i mitten är Stora teatern.
 
 
Poolen med utsikt mot Kungsportsplatsen och Kopparmärra. Och nedåt också, förstås!
 
Även Göteborg har sina takåsar.
 
 
En del av terassen med utsikt åt tre väderstreck, poolen i förgrunden! Stora utomhuslampor, massor av regissörstolar, soffgrupp, solstolar och matbord.
 
 
Tårta, praliner och jordgubbar, allt i chokladens tecken! Sämre kan man ha det!

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Men så härligt att få uppleva det! Ser inte alls dumt ut, men man kan ju undra vad det kostar per natt att bo där. Inget för en vanlig Svensson kan man tro. :)
Så många godsaker som serverades, ser väldigt frestande ut. Här sitter vi med hyrfilm och godis från Hemmakväll och det duger gott det med. :)
Ha en fin fortsättning på helgen.
Kram

Svar: Inte är det billig... 12000 för en natt! Så frågan är om man ska sova eller hålla sig vaken för att få ut så mycket av det priset! Nej, det är inget för oss "vanliga", haha! Kram
Irene

2013-06-15 @ 21:38:38
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Anna-Karin Sten

Tror inte jag känner någon som varit där uppe. Kul att se bilder därifrån. Och vilket tilltugg!

2013-06-16 @ 23:13:08
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se