Så...

Från förra årets luktärtor i trädgården (jodå de kom sig) sparade jag frön som det är hög tid att förkultivera för denna sommarens blomsterfägring. Luktärtor är så söta och tacksamma då de klättrar villigt och klär in spaljéer så fint. Sår man dom inne vid denna tiden får man blomningen mycket tidigare än om man sår direkt på friland. Jag tänkte tipsa er om miniväxthuset Rootrainers som är bra just för luktärtor eftersom de är djupare än vanliga krukor (kolla in filmen). Är man påhittig kan man säkert hitta på billigare lösningar som glassbyttor eller plastmuggar men jag tycker den här är bra just för att man kan samla många plantor på liten plats när man ska förvara dom inne. Krukorna är öppningsbara för att man inte ska störa rötterna för mycket när man plantera ut luktärtorna och så går växthuset förstås att användas om och om igen. Jag betalde 159 kr för min.
 
Bild: Lord Nelsson
 
Ps. Jag har gjort en ny kategori som helt enkelt heter Trädgård. Där lägger jag sådant som är mer allmänt om trädgård, alltså inte min egen för dom inläggen hamnar fortfarande i kategorin Hemma hos mig - ute.

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se