Ljust Göteborg

Vad kul att Götaplatsen här i Göteborg har utsetts till Sveriges bäst ljussatta plats och belönas med Svenska Ljuspriset 2012. Förra året genomgick Götaplatsen en rejäl ansiktslyfting där fokus lades på just belysning. Man ville skapa ett vackert rum, förstärka byggnaderna runt platsen och göra Götaplatsen till en trygg mötesplats kvällstid. Och det lyckades man ju riktigt bra med! Projektet har genomförts av Ramböll med Trafikkontoret som beställare för staden. Men så kan man då undra... var är Poseidon?? Förmodlingen på SPA när bilden togs, även han var värd en uppfräschning! Och så även jag! Dags att göra sig klar för kvällens äventyr! Fin lördag på er!
 
Bild: Filip Andersson
 
Ps. På tal om ljus så tänds Lights in Alingsås om en vecka! I år ska jag baskemej ta mig dit!

Kommentarer
Postat av: Anna - Stugstrapatser

Fint! Götaplatsen har en särskild plats i mitt hjärta. Vi skulle ha gift oss där, men planerna ändrades. Men vi tog våra bröllopsbilder där i alla fall! :) (På konstmuseets trappa, inte själva Götaplatsen. Jag må vara göteborgare, men det finns ju nån hejd på patriotismen. ;)

2012-09-23 @ 20:05:31
URL: http://www.stugstrapatser.se
Postat av: Camillasnyahem.se

Tack för påminnelsen, i år SKA (ska ska ska) jag också ta mig dit. Så, nu är det inpräntat i minnet. Hmm. :)

2012-09-25 @ 14:03:45
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Johanna

Kan varmt rekomnedera Lights in Alingsås, själv brukar jag gå rundan en gång i början och en gång i slutet(om man har möjlighet som tex jag som bor där ;)), naturen ändrar ju sig så den tiden :)

2012-10-01 @ 10:35:06
URL: http://tokmajasliv.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se