The painted house

Mönstrade rollers för lera har jag sett innan men inte dom här för att måla vackra mönster på väggar. Jättekul idé! Clare Bosanquet hittade dom på en marknad i Rumänien, där har sådana använts som ett alternativ till tapeter under många år. Hemma i England igen satte hon igång att testa och utvecklade dom till två varianter, en för tyg och en för papper/vägg och nu finns dom i nio mönster. Så var The Painted House fött! Det krävs säkert lite träning för att mönsterpassa och måla rakt men samtidigt kan det väl få se lite hemmagjort ut också. Och tänk att göra sitt eget presentpapper eller tyg till en scarf kanske. Finns att köpa i butiken på Etsy.
 
 
 
 
 
Man kan ju göra väggen fin på annat sätt också! Ett är att vara med i tävlingen som jag har tillsammans med Favoritdesign? Klicka på bilden nedan för mer info...
 

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Du det där ser spännande ut. Skulle vilja testa för att se hur det funkar. :)
Ha det gott.
Kram

2012-11-14 @ 23:20:20
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Sarah

Hej Kerstin!
Vi har dessa rollers nu i Sverige. Och ja, de är himla roliga. Känns nästan som om man trollar ju.
Jag lägger upp en länktill sidan i vår nätbutik där man hittar dem, men jag är osäker om det är ok för dig om jag lägger upp en länk till en butikssida här. Hoppas inte jag gör fel nu...du får plocka bort den om inte det platsar här:)
http://www.storegardencountryliving.com/kategori/Rollers

Svar: Det är ok! Bra för läsarna att se var man får tag på dom i Sverige!Hälsningar Irene
Irene

2014-04-22 @ 15:36:18

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se