Växtlighet på altan

Ja, ni vet ju att jag håller på med altan! Möblerna köpte vi för ett tag sedan och jag är fortfarande lika nöjd, tyvärr har vi haft så dåligt väder sedan dess (när kommer somaren egentligen???) så vi har knappt suttit i dom. Inspiration letas nu för fortsatt inredande ute och nu ligger fokus på att få in lite mer växtlighet på altan. Jag vill ha mer än bara krukor och då har jag funderat på lådor med spaljéer, en idé som fanns redan när vi flyttade in för åtta år sedan och som nu poppat upp i huvudet igen. Tre lådor som är 1.60 långa med hjul under så de blir flyttbara. Tanken är att de ska ha sin fasta plats men att man ska kunna flytta dom för att få väggar om man så önskar. Den fasta platsen ska vara vid vindskyddet där två skulle stå, den tredje skulle stå på en annan plats ut från huset för att göra en mysig hörna lite mer i skuggan. Den här beskrivningen hittade jag på Vi i Villa-sajten.




Och så en efterlysning!
Saknar svar från vinnaren i tävlingen... PERNILLA W. Är du snäll och hör av dig till mig!

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Ja du, det verkar vara en dålig sommar över hela vårt land. Här är det inte mycket att skryta över heller, det är grått, regnigt och inte mer än 15 grader. Riktigt trist med andra ord. Nu får vi hoppas att sommaren drar igång så din fina spaljé (för det är klart att ni kommer att ha spaljéer) får fyllas av växter och att tomaterna som jag har kommer igång på riktigt.

Må så gott och sköt om dig.

Kram

2012-06-17 @ 22:04:11
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se