Vi hade i alla fall tur med vädret

... kan man säga! För idag har solen värmt oss och det har känts som en skön sommardag. Precis som jag önskar och vill ha det! Och så kunde jag måla jordgubbsnäten, eller ramarna då och nu ligger de på tork. Sedan ska bara baksidan målas också så är de klara. Och jordgubbarna slut! Men det kommer ju fler år! Jag kom på ett användningsområde till... innan jordgubbarna börjar mogna sätter vi ramarna över de nysådda fröerna på våren och täcker med sådan där tunn väv... så blir det som ett växthus. Bra va!
Måste bara berätta för er också. Här om dagen blev jag så full i skratt... jag var inne på bloggen It´s a house och tittade på deras fina stenläggning. Makalöst duktiga är dom och vilket fantastiskt hus också! I alla fall... så fick jag för mig att titta mer i deras trädgård och klickade mig vidare och rätt som det var höll jag på att sätta kaffet i vrångstrupen (om jag nu druckit kaffe då vill säga). Fick se den här bilden från detta inlägget! Titta sen på min bild. Så förvånad jag blev! Exakt likadant! Två själar, samma tanke kanske! Fast det får mig att undra om min idé verkligen var min idé eller om jag sett bilden innan och att den legat i det undermedvetna hela tiden. Skulle kunna vara så... för så många bilder som man exponeras för i och med bloggen är det ju inte konstigt alls! Hur som, en god idé kan man "copycatta" och i vanlig ordning kommer jag att bli nöjd!

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se