Svart ute

Här är skylten jag köpte här om dagen! Jag tycker den passar så bra vid "entrén" in till köksträdgården... som för övrigt börjar ta form! När spaljéerna kom på plats för ett par år sedan såg vi att det svarta gav så fin kontrast i trädgården så vi bestämde oss direkt att vi skulle plocka in mer av det.
 
 
I år fick vi pallkragarna på plats, som ni som följer bloggen säkert sett, och svarta är dom förstås! Så gjorde vi fågelskydd för jordgubbarna som fyllde sin funktion. Nu är dock säsongen över och skydden bortplockade. Istället har vi fullt med dill och det kommer sig nog av att vi slängt dillkronor och frön i komposten förra året och jorden därifrån är den som ligger i odlingsbäddarna nu. Men det är ju perfekt till kräftorna framöver!
 
 
 
Så har komposten ändrat färg. Jovisst... svart där med! Och så mycket snyggare! Och bänken fick sig en släng med penseln också när vi ändå var på gång!
 
 
Det som är kvar att måla nu... för tillfället... är planteringsbordet. Ni ser att vi är på gång lite där på kanten! Så hade vi några stenplattor över som låg och skräpade och dom la vi under planteringsbordet. Lite mer ordning och reda i och med det! Redskapsskjulet ska vi renovera nåt år, det ska läggas nytt tak och bräder ska bytas ut. Då ska vi passa på att måla det också, dock ej svart.
 
 
Har ni lagt märke till att jag skriver "vi" hela tiden? Sanningen är väl att det är min man som fixat det mesta med målningen just här, jag har mer kört "förmansstilen". Idé, pepp och energiintag måste ju också till för ett bra resultat, eller hur! Och cred... för det ska han också ha!

Kommentarer
Postat av: Odd brown bird

Men geuuu, jag blir helt galen på er! Ni fixar och donar och grejar och allt blir så himla fint. Själv skyller jag på att vi har naturtomt och att det ska vara lite vildvuxet och hipp som happ ;)

2012-07-23 @ 13:48:28
URL: http://www.oddbrownbird.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Så fint ni har fixat till det, bra samarbete förresten! Det måste vara underbart att gå runt och pyssla med alla växter och se dem växa och frodas.

2012-07-23 @ 19:59:56
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Flickan på scen, Inez

Sött skjul! Det ser så sagolikt ut, tycker jag, haha!

2012-07-27 @ 14:48:40
URL: http://flickanpascen.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se