In the mood for a new season

Jodå... granen kastades allt ut här om dagen samtidigt som en förkylning dök på mig så jag har känt mig halvdassig de senaste dagarna och inte haft lust att blogga! Tråkigt är bara förnamnet och så typiskt när man för en gång skull hade ledigt fyra dagar i sträck!

Nyheter börjar nu synas från de olika företagen, dom är snabba att antingen maila eller posta ut för att synas. Snart är det dessutom dags för Formex då alla inköpare och företagare ska träffas och göra affärer, 19- 22 januari. Jag kommer inte att åka utan klickar mig istället runt hos alla andra bloggare som ska dit, det brukar ju rapporteras suveränt bra hos dom. Trendtemat för våren är "In the mood for a new season" och betonar vikten av det sinnliga. Vi vill känna, lyssna, se, lukta och smaka. Hemmet är vårt personliga mood board där vi samlar, arrangerar och presenterar föremål som väcker minnen och känslor. Samtidigt väcks drömmen om andra dimensioner. Intresset växer för det andliga och virtuella. Vi lyfter blicken mot det okända och det sjätte och sjunde sinnet vaknar till liv, läs mer...



eget klipp och klistra

Visst får man en längtan efter förändring när julen städas ut! Visserligen har jag fått min del för ett tag i och med den nya bänken i vardagsrummet men ändå... Hur är det med dig, vad har du för inredningsplaner i vår?

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Inget kul med förkylning! Hoppas att du har piggat på dig...

Ja, jag håller verkligen med dig om att det känns för förändring så här efter jul...på flera plan ;)

Kramen.

2012-01-09 @ 07:51:44
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Malin

Härligt med pasteller. Det gör att våren inte känns så avlägsen. blir ingen tur dit för mig heller. Får förlita sig på andras rapporter.



Krya på dig!!

Kram

2012-01-09 @ 11:06:37
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: http://www.kerstinsfoto.se

Ja, jag ser fram emot att äntligen få kasta ut julen. Nu är jag trött på allt som hör till och vill få in nya blommor och lite ljusare färger.

Vår lille prins döptes i helgen och jag har hjälpt till så gott jag har kunnat under veckan som gått och nu är det tid för återhämtning.

Önskar dig en fin dag och hoppas att du har kryat på dig.

Kram

2012-01-09 @ 12:45:47
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Frida

Jag ser verkligen fram emot att välkomna våren!

2012-01-09 @ 23:38:02
URL: http://www.trendenser.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se