Tindras tittägg

Kommer ni ihåg tittägg? Hade ni ett sånt när ni var små? Det var populärt när jag var liten, man var överlycklig att äga ett och mitt var med bland annat med ett bokmärke i. Denna påsk köpte jag ett till mitt barnbarn som påskpresent som hon kan ta fram år efter år. Det är gjort av Johanna-Maria Modin och det är sött som socker... i dubbel bemärkelse! Så många små detaljer, hur pilligt som helst att göra och kräver säkert ett enormt tålamod! Johanna-Maria har en hemsida om du vill veta mer, bland annat kan man se hur det går till att göra ett ägg och även få veta lite historia bakom äggen. Det finns också en webshop där man kan köpa kristyrfigurer, användbara även till cupcakes! Bilderna här är mina egna.


Fyannamej, vilket påskväder vi haft i år! Snö här om dagen, kallt... och idag öser regnet ner! Minst sagt omväxlande! Helst skulle man vilja sitta inomhus och kura och bara mysa en sådan här dag men vi ska bort på middag så det blir vackert att hoppa in i duschen nu och försöka snygga till sig. Fast det är mysigt det med, skönt att slippa laga mat och bara få sätta sig vid dukat bord.

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Åh, det var längesen jag såg ett sånt. Undrar om de blir lika populära nu som de var en gång? :)

Man kan bara imponeras av folk som har tålamod att sitta och pilla med sånt, jag skulle inte fixa det.

Må så gott.

Kram

2012-04-11 @ 23:11:23
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Johanna-Maria Modin

Hej! Så roligt att hitta så fina bilder på ett av mina verk här! Vilken trevlig illustration det blev. Hoppas Tindra fick glädje av sitt ägg. Om hon bara är rädd om det så kommer det att stå sig i flera år framöver.
Mvh Johanna-Maria, Tittäggets "mamma"

Svar: Dom är så söta, dina ägg! Jag har sett många varianter av dom då jag jobbar i en butik där vi säljer dom. Det stämmer som du säger att de står sig i många år. Jag har haft flera kunder som berättat att de har sina kvar sedan barndomen och jag gissar att det handlar om kanske 30-40 år utifrån kundens ålder. Det är inte dåligt, det! Kul att du hittade hit! Keep up the good work!
Irene

2013-04-11 @ 17:28:18

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se