Utmaning

För ett tag sedan fick jag en utmaning av Inne och Ute... Malin och det var ju längesedan sist så nu har jag tagit mig an att svara på den. Malin satte ribban högt och jag tänkte väl inte vara sämre... så här kommer mitt rätt så långa svar, hoppas ni orkar och vill läsa!



1. April 2008 gjorde jag mitt första inlägg efter att ha läst andras bloggar ett par år. (Bilden ovan är min första header på bloggen.) Det var pirrigt och nervöst om det skulle ge något gensvar ut i etern... om det var någon som skullle hitta min blogg. Det dröjde ett par dagar så hade jag fått min första kommentar och sedan har det rullat på. Med detta inlägg är jag nu uppe i 1576 stycken så det finns en del att hämta för den hugade! I början var jag fruktansvärt aktiv med att läsa och kommentera på era och andras bloggar och så höll det på några år. Men senaste tiden känns det som luften gått ur mig och inläggen duggar inte lika tätt och inte heller är det lika ofta som jag kommenterar hos er vilket jag är ledsen för. Men ni ska veta att jag läser så gott som alla inlägg på bloggarna jag följer (ni vet säkert vilka ni är) och saknar ni kommentarerna från mig så vill jag att ni ska veta det i alla fall! Så inspirationen har gått upp och ner senaste tiden, så pass att jag faktiskt funderat på mellan att ta en paus eller sluta blogga... men det går ju varken eller för det är ju ändå så roligt och inspirerande! Därför hoppas jag att ni står ut med inlägg som kommer då och då, oftare eller mer sällan... ja, helt enkelt i min takt. Samma gäller kommentarer... och nu är det verkligen läge att säga TACK till alla er som förgyller min dag med trevliga kommentarer, det är så sällan jag säger det så här kommer några till... TACK, TACK och TACK igen!

2. Så kan man då undra vilka bloggar jag följer? Oj så många! Jag har på bloglovin´ en bit över hundra som jag följer plus andra som jag halkar in på då och då. För att knyta an till vad jag alldeles nyss nämnde så förstår ni säkert att det inte håller i längden att kommentera hos alla... alltid! :) Det är ju inredningsbloggar jag mestadels läser men också ett par fotobloggar och några matbloggar. Många har blivit bloggvänner, flera har jag mött i vekligheten och några har jag träffat över en fika... LissenTo, Anna och Nancy and I. Det är alltid roligt att möta personen bakom en blogg fast jag kan erkänna att jag själv är förbaskat dålig på det, det känns fortfarande skönt att vara lite anonym. Vill ni veta vilka bloggar jag läser kan ni titta i listan på min blogg, det är några av dom. Så tänker jag på att jag faktiskt borde göra om den listan då några fallit bort och många andra tillkommit. I sinom tid så...


3. Favoritfilm? Det var svårt! Jag har ingen direkt favoritfilm men överlag gillar jag "måbrafilmer" bäst! Förr älskade jag spännande filmer, t.o.m. skräck och rysare men nu mår jag oftast bara dåligt av dom så därför håller jag mig till den andra kategorin. Känslan i kroppen efter att ha sett en "måbrafilm" överträffar lätt den känsla man har efter en hemsk film. Sedan ser jag fortfarande psykologiska thrillers för lite spänning då och då.


4. Vad har jag för favoritfärg? Förutom vitt, grått och svart som är fina... och mina basfärger som används flitig för att skapa kontraster här hemma så gillar jag grönt väldigt mycket för dess skiftningar i naturen. Petrol är en färg som också trivs här hemma och för tillfället ligger det både kuddar och en pläd i soffan i vardagsrummet. På kläder... svart, svart och svart! Ja, jag vet... jag borde ändra på det men jag trivs så bra i svart så det är svårt. För några år sedan gjorde jag en färganalys... HÖST! Ha... jag!? Oj, så svårt det var att ta det! Numera försöker jag ändå åtminstone titta om det finns alternativ men jag faller alltid tillbaka på svart igen så det är bara att inse... och inget att göra åt!



5. Och den sista uppgiften är att nämna ett favoritresemål. Jag älskar att resa även om det inte blir så ofta och det är alltid roligast att upptäcka nya platser. Det är väl bara London som jag återkommit till. När jag var liten åkte familjen ofta i Sverige så jag har varit från norr till söder, från Smygehuk och så långt upp som till foten av Kebnekajse (Nikkaloukta), efter det blev det bilsemestrar i Europa. Som vuxen har det blivit några solsemestrar under åren men också långresor som till både New York och östkusten samt Florida och senast i somras Shanghai i Kina. Den roligaste resan, förutom USA som ligger högt på listan var den vi gjorde i norra Frankrike. Vi hyrde en flodbåt en vecka och styrde runt på kanalerna. Vi samsades med stora pråmar i slussar, åkte i lååånga tunnlar, stannade till i små byar, upplevde en fransk nationaldag som inte var av dess like, njöt av god mat och dryck. Semesterresan avslutades sedan med några dagars turistande i Paris. Det var verkligen en toppensemester som jag rekommenderar, helt enkelt otrolig!

Ja, nu säger jag som Malin... PUH, så var det avklarat! Nej, det var faktiskt inte så farligt och nu vet ni lite mer om mig och också mina tankar om bloggeriet för tillfället. Så skulle jag skicka vidare till några som jag undrar om ni vill ta er an denna utmaning... Kerstin, Carina och Tina... vad säger ni? :)

Kommentarer på ovan någon? :)

Kramar från mig... over and out!

Kommentarer
Postat av: Kerstins foto

Oj, vad kul att få lite mer info om dig. Inte ska du ha dåligt samvete för att inläggen kommer mer sällan, vi väntar gärna på dom. Men sluta inte!!! Vi tar hellre få inlägg än inga alls.

Jag ska grunna på de här frågorna, antar att det fanns en fråga till första svaret också. När man började blogga, kanske?

Det kan dröja några dar innan det blir klart, men det kommer. :)

Ha en fin torsdag.

Kram

2011-10-27 @ 00:58:53
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Carina - inspirera

Så kul läsning - att lära känna dig lite bättre...

Jag ska minsann klura lite, men utmaningen är antagen!

Ha det bäst!

Kramen.

2011-10-27 @ 07:12:07
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: LissenTo

Kära Irene, jag hoppas att du inte slutar att blogga. Men att du gör det i din takt, alltid roligt att titta in här och se modern inredning och från era egna projekt i hemmet osv.



Och dina svarskommentarer är alltid så omtänksamma och personliga. Det kan nog många hålla med om.



Kram och ha en fin dag. // Lissen

2011-10-27 @ 07:12:18
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Lotta

Vad roligt att läsa mer om dig:-)

Nä. man kan inte ha dåigt samvete för att blogga varje dag eller att skriva kommentarer hos alla fina bloggar man läser. (Även fast man för det emellanåt)Jag känner precis likadnat som du.

Hoppas i varje fall att du inte ledsnar,

för jag tror att det är många med mig som skulle sakna din blogg enormt mycket.

kramisar

2011-10-27 @ 07:17:44
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Så kul att få lära känna dig lite mer!



Kram

2011-10-27 @ 08:11:18
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Malin

Kul läsning. :-) Resan till Frankrike låter ju otroligt härlig.



Har själv gått i samma tankar som du många gånger. Ärligt talat har jag nog konstant övervägt att sluta blogga det senaste året. Än så länge har det inte blivit så. Det är ju verligen ett enkelt och billigt sätt att få utlopp för sin inredningslusta.



Håller tummarna för att du fortsätter ett tag till. :-)



Kram Malin

2011-10-27 @ 09:02:24
URL: http://inneoute.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se