En späckad helg... och textiltips!

Som vanligt har helgen rusat förbi... och flitens lampa har lyst! I lördags fick vi äntligen gjort klart bardisken hos sonen, det tog längre tid än vad som var sagt att få täckskivorna målade hos sprutmåleriet. Nu är det gardiner och annat piff som saknas där men det får komma efterhand. Likaså bilder... jag vill gärna att det ska bli mer klart, åtminstone gardinerna då. Och idag har jag sytt färdigt gardinerna till barnbarnets rum och sedan har far i huset firats med presenter och middag. Vi brukar egentligen inte fira nåt särskilt, det är inget varken jag eller min man efterfrågar utan det är mer roligt att bara träffas... och det gör vi ju ofta! Men så dyker de upp med presenter... ja, vad säger man... :)

I veckan var jag med dottern till Stoff & Stil som öppnat här i Göteborg och beställde gardiner till deras vardagsrum. De har fina fönster över nästan hela väggen och jag föreslog lite tunnare tyg och många längder för att få en loungekänsla och jag hade sett ett tyg där som jag tyckte skulle passa. Så nu är det beställt åtta längder som ska sys upp. De tar inte mycket för sömnad och jag är jätteglad att slippa sy då det inte är det enda rummet som ska ha gardiner. Nå väl... då såg jag i alla fall de här fina fototrycken på rådjur och uggla för det facila priset av 49.95 och det var väl som hittat för den som är intresserad! På fina gatan kostar liknande betydligt mer!

Jag fick en fråga från Anna vilket tyg vi hade valt till vardagsrummet med loungekänsla.
Det är det här. Och det ska sitta på en skena i taket, den finns också på Stoff & Stil.



Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilken intensiv helg du har haft men det låter som om det blir riktigt fint hemma hos sonen. Får vi kanske se bilder när det är klart ?

2011-11-14 @ 07:34:15
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Linda

Vilket bra tips på tygbutik, tack! Vore jätteskoj att få se när gardinerna hänger på plats sen :)

Tack för din kommentar hos mig, jag blir lika glad varje gång! Ha en bra vecka! Kram Linda

2011-11-14 @ 08:08:20
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Malin

Låter mysigt när ens vuxna barn kommer med presenter. :-) När de är små får man liksom köpa dem själv. ;-)



Jättehäftiga tryck - och bra tips med Stoff & Stil. Kanske äntligen ska göra slag i saken och skaffa gardiner till sovrummet...



Ha en fin vecka!

kram Malin

2011-11-14 @ 08:21:45
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Anna

Å,låter så snyggt med gardinerna, lite tunnare gardiner letar med jag efter, gärna från skena i taket. Vilket tyg har ni valt?

2011-11-14 @ 08:26:57
Postat av: LissenTo

Vilken myshelg och roligt att barnen kom med presenter. Överraskningar är det bästa.



Skönt att få gardinerna uppsydda för en rimlig penning. Tar sin tid, även om det är raksöm. En ny butik för mej att gå till i Göteborg, också :-)



Du är ju redan så snäll och fixar sonens och barnbarnets rum. Ser fram emot bilder.



Kram Lissen

2011-11-15 @ 19:00:14
URL: http://lissento.blogg.

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se