Sommarprojekt

Vi har några projekt på gång som vi ska försöka genomföra denna sommarsemester, som bl.a. måla framsidan på huset och lägga ny papp på trädgårdsskjulet. Men ett som jag ser fram emot mycket mer är att lägga skiffer vid entrén till våran lillastuga. Skiffret har vi sparat sedan huset byggdes om och det blir väl ett fasligt pusslande men jag tror att det skulle passa bra där och att slutresultatet kan bli riktigt fint. Sedan har jag några egna funderingar på att göra bänkar till trädgården, också av skiffer fast i stora rektangulära skivor... och sparade. Dom skulle passa bra som sits så nu ska jag bara fundera på vad man kan använda som ben. Det går kanske att gjuta något i betong, jag får se vad jag kommer fram till. Naturligtvis får man ju inte glömma av att njuta av ledigheten också men det brukar jag inte ha problem med, det är bara så kul när man får många fria dagar ihop att göra sådant som är kul, så man får passa på.

Skifferhögen! Ingen snygg-snygg bild men kommer att bli...

Kommentarer
Postat av: Emma

Det blir säkert jättefint!

2011-06-30 @ 13:35:10
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken trevlig blogg! Hittade hit när jag sökte på "vindskydd" haha. Vilket fint hus och trädgård ni har. Tack för titten.

Hälsningar

Jenny

2011-06-30 @ 14:16:16
URL: http://www.hemnorrboda.blogspot.com
Postat av: Carolina

Va kul projekt, jag håller själv att anlägga en gång i trädgården av ihoppusslade skifferstenar, gjorde klart halva igår så funderar starkt på att fortsätta idag, vilken skillnad lite arbete kan göra! Ser fram emot att se processen växa fram! ;)

2011-06-30 @ 14:21:03
Postat av: Mrs. b

Skiffer låter fint! Ja visst finns det att göra... vi har bl.a. målning av hela carporten att göra i år.

2011-06-30 @ 19:50:11
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Kristina - ingen vanlig dag

Många projekt. Vissa tycker inte att det är semester om man ska jobba med projekt och vissa tycker att det är det som är semester. Jag är en av dem som gärna jobbar och fixar och njuter verkligen av det. Du med antar jag :) Lycka till och det ska bli kul att se resultaten.

Kram / Kristina

2011-06-30 @ 19:50:40
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Vad mysigt det låter med era gemensamma projekt. Förstår att ni pratar om dom och funderar hur ni vill ha det.



En räcka sommardagar borde räcka till både hemmajobb och semestermys.



Skiffer är fantastiskt vackert.

2011-06-30 @ 20:28:37
URL: http://lissento.blogg.

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se