Nordik i konkurs

Idag fick jag reda på att möbel- och inredningskedjan Nordik försatts i konkurs bara fem år efter starten i Linköping och det pga av dålig sälj- och lönsamhetsutveckling. Visst är det tråkigt eftersom de har mycket fina och prisvärda möbler och detaljer och dessutom kändes lite nya mot alla andra kedjor som finns i överflöd och överallt. I fredags startade de visst en jätterea med upp till 75 % på vissa varor och halva priset på alla inredningsdetaljer och acessoarer men eftersom jag fick veta det idag så bestämde jag mig för att åka dit och ta en titt. Naturligtvis kom jag hem med några fynd, bla. ett par silvriga ljusstakar i form av grenar, en vit pläd och en vas, även den i vitt. Kanske kan jag visa er någon dag när jag har fotat! Så blir man alltid efterklok och naturligtvis ångrar jag att jag inte köpte på mig ljus som fanns i massor av varianter, ett kuddfodral och lite annat smått och gott, sådana där bra-att-ha-saker. Men känner jag mig själv rätt så blir det nog en tur till helgen igen. Bilden är hämtad från det här inlägget!




Om ni undrar varför jag är så dålig på att kommentera nu för tiden beror det på att jag kortat ner mina stunder framför datorn på grund av ryggen... diskbråck! Att stå och gå är inga problem, däremot om jag sitter för länge. Då får jag också gå i sittande ställning ett bra tag efteråt innan ryggen är i upprätt läge igen... ser ju inte klokt ut och gör ont, men men... det kommer och går! I´ll be back!

Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilken underbar bild, ute och inne på samma gång.

2011-06-09 @ 22:33:20
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Dessi - Home and desire

Trist när fina inredningsbutiker går i konkurs så... :(

2011-06-09 @ 23:24:45
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Anonym

Näää... säger jag om både Nordik och diskbråck... Krya på dig vännen!!!



Kul att göra lite fynd mitt i det tråkiga med att de lägger ner...:/



KRAM

2011-06-09 @ 23:54:36
Postat av: milla-andante

Det var jag här ovan...;)

2011-06-09 @ 23:55:32
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Designing good life - Sarah

Jag var och fyndade igår!

2011-06-10 @ 08:57:42
URL: http://www.designinggoodlife.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se