Färska blommor

Jag har så gott som alltid färska blommor hemma och gärna både på matbordet och soffbordet. För mig är det värt varenda öre och jag unnar mig det för jag tycker det ger en härlig känsla till till ett hem! Visserligen inbjuder åstiden till att plocka fina sommarblommor men just nu har jag de här vackra liljorna på soffbordet, underbar doft och massor av knopp och utslaget. Ett tips med just liljor är att ta bort de små fröställningarna eftersom de kan orsaka fula fläckar som är besvärliga att få bort. Har det kommit på textilier kan man försöka med en bit tejp och "suga upp pudret"... men som sagt, det allra bästa är att ta bort dom direkt blomman slår ut! Hur gör ni... köper ni blommor?



Kommentarer
Postat av: Jenny

Även här står just nu vita liljor på bordet. De är så himla vackra men jag tycker inte om doften - eller fläckarna du skriver om! Burr för det gula "pulvret". Höll knappt på att få bort fläckarna som kom på ena köksluckan när de skulle kastas en gång förut... Men fina är de!

Kram Jenny

2011-07-12 @ 00:09:00
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Anna - Stugstrapatser

Förr köpte jag ofta snittblommor, om än inte jämt, men sen vi blev med husdjur har vi tyvärr fått glömma det. :-/ Det enda stället de är fredade på är en hög hylla i badrummet. Och även om det kan vara trevligt att ha blommor i badrummet känns det inte riktigt värt priset... :D



Men jag saknar det verkligen, och funderar ofta på hur man skulle kunna lösa problemet. (Katterna välter alltså vaserna, samt tuggar på väl valda blommor. Just liljor är extra härliga, tydligen.)

2011-07-12 @ 09:56:23
URL: http://www.stugstrapatser.se
Postat av: LissenTo

Blommor och växter lyfter ett hem. Här behöver köpas nya inomhus, flera som vissnat. Men balkonglådorna prunkar med full blomning i allafall.



Kram.............

2011-07-15 @ 14:02:32
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: sparris

Köper mest tulpaner...och flyttar runt vaserna undan katterna. Men vad är det för snygg vas du har på bilden? =)

2011-07-20 @ 01:04:26
URL: http://blekte.blogspot.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se