Gammal klassiker på gång

Vilken härlig eftermiddag och kväll vi hade igår! Vi var på "fika" på Hagmans konditori... fast inte ett kondis i den bemärkelsen utan Galenskaparna/ After Shaves show på Lorensbergsteatern här i Göteborg. Goa låtar och många och härliga skratt! Jag gillar deras humor och har sett de flesta av deras föreställningar. Så kan jag också rekommendera god mat på Tvåkanten... i så trivsam miljö!


Ofta tittar man bakåt i tiden för att hämta inspiration till att formge nya produkter för framtiden. Och många gånger ser man gamla klassiker som börjar tillverkas igen vilket är roligt, inte minst med min nya lampa ovanför matbordet. Till min glädje läste jag att Gubi nu håller på att ta fram fler gamla klassiker, denna gång lampor av svenska Greta Magnusson Grossman, till namn en okänd formgivare för mig och kanske för folk i allmänhet. Ändå har hon nämnts ihop med så stora namn som Charles Eames och George Nelson. Danska Gubi kommer under våren att lansera två av hennes lampor... Cobra och Grasshopper... vilka jag faktiskt stött på tidigare utan att då veta vem som gjort dom. Gamla... men "still going strong"! Mest nyfiken är jag på golvlampan Grasshopper! Och den här önskar jag ska komma. Snälla Gubi...

Uppdatering:
Glömde den här länken också, från utställningen som var förra året på Arkitekturmuseet.



Bild: R 20th Century Design

Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilka fräcka lampor, de hade verkligen en egen stil.

2011-02-06 @ 15:18:41
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: LissenTo

Härligt att höra att ni hade det så trevligt. Galenskaparna har en härlig humor.



Lampan till höger tycker jag är superfin.

Ha det så gott. //Lissen



Ps Inga brutna ben :-) Ds

2011-02-06 @ 20:29:35
URL: http://lissento.blogg.

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se