Patina

Åhléns inredningssajt visar Jimmy Schönning denna gång en stil som han valt att
kalla personlig-patina. Patina är som ni vet nötta möbler, det ärgade på koppar
och det oxiderade på silver, att ett föremål varit med ett tag och fått en naturlig slitning
av människor och av väder och vind. Det visar alltså att ett föremål är gammalt och
har en historia. Fast numera ser man det även på nytillverkade möbler där man
vill uppnå denna stil... avskavd färg, patinerade lerkrukor osv.

Hylla mångfalden och blanda både gammalt och nytt för att få ditt hem hemtrevligt,
menar Jimmy. Här har han använt sig av en
sliten gammal mekanisk verkstad, en dröm
han haft som nu blev förverkligad de tre dagar han inredde och fotade.

Vackra bilder, vacker inredning... precis som vanligt från Jimmy!

Tycker ni om den här patinerade stilen?








Blev lite sugen att plocka ner vår liknande skrivmaskin från vinden
men jag har ingen bra plats för den.... *tänk, tänk, tänk*



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du får skapa en plats. De där gamla skrivmaskinerna är jättevackra. Inredning med patina är snyggt men det får vara med måtta. :) Jag kan gärna blanda upp de nya möblerna med nån gammal nött.

Ha en fin fredag.

Kram

2010-03-04 @ 21:19:03
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilka fantastiska bilder, det är svårt att tro att det är Åhlens som står bakom dem! Jag tycker om stilen på bild men jag tror ärligt talat inte att jag vill ha den hemma.



Kram Åse

2010-03-04 @ 21:21:08
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se