Devine

Det närmar sig nu... bara en vecka kvar till det stora bröllopet äger rum, den 19 juni!
Ska ni titta? Jo, det ska jag nog göra.

Presenter lär de få i mängder och vid lysningsmottagningen som var i förra veckan
överlämnades en glasservis till brudparet från Sveriges riksdag och regering.
Devine heter servisen och är Orrefors hyllning till det kungliga bröllopet och bakom
designen står Erika Lagerbielke. Otroligt vackra glas med dekor av handmålad kristallis
som ger en upplevelse av att drycken vilar i glaset som  i en skål av ljus.
Här kan man läsa mer om Erika Lagerbiekes tankar om att formge Bröllopsservisen.



Divine består av champagneflute, champagneskål, glas för vita och röda viner,
dessertvin och vatten, en vattenkaraff och ytterligare en för vin. Är du själv sugen
att köpa glasen är priset ca 395 kr/st för ett vinglas eller champagneglas och
ca 350 kr/st för vatten och dessertvin. Uj, uj, uj...

Kommentarer
Postat av: Henricks tankegångar - Inredning Design & Trädgård

Jag satt och begrundade om jag gillade dom eller inte. Jag kom fram till att de var helt fantastiska! Just med "is" kombinationen känns så Svenskt och äkta. Snyggt, snyggt! / Henrick

2010-06-12 @ 21:22:39
URL: http://henricks-tankar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jo, jag ska nog allt kolla lite grand i alla fall.

Nje, glasen är fina. Men jag har en uppsättning av "dyra" glas, och de används för sällan för att jag skulle kosta på mig fler.

kram Lotta

2010-06-13 @ 20:55:03
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se