Semester...

... smaka på det ordet! Helt ljuvligt! Fyra sköna veckor framför med nästan helt
oskrivna blad, kan det vara bättre! Och jag känner mig laddad för att ta tag i lite olika
projekt som säkert kommer att dyka upp här på bloggen! Förresten... ett pyttelitet *
har jag startat med och det är så gott som redan klart



Under veckan har jag varit väldigt "huslig" och tagit hand om skörden! :)
För finns det något godare än hemmagjord sylt! Vi har fått en del jordgubbar i landet
men i år har de inte varit lika ätgoda som vanligt så jag har gjort sylt av en del och även kräm.
Flädern har också blommat så då blev det saft av dom. Vinbären börjar nu anta
en rödare ton och hallon får vi ganska bra av också. Just hallon är inga problem att göra
något av... men vinbär! Någon som har ett bra förslag vad man kan göra med röda vinbär?
Ja... förutom saft, gelé och paj då? Nej, nu ska jag ut och titta till om det * har torkat!
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Håkan Gidestrand

Härliga bilder :)

Håkan

Postat av: Kerstin

Men åååh, vad du frestar mig! Så gott det ser ut. Har inte sett röken av ett smultron på några år. Jag kanske är för lite utanför stan? ;)

Röda vinbär brukar jag använda när jag bakar. Förutom saft då förstås. Jag gör en långpannekaka med sockerkakssmet (typ) i botten, sen brer jag på marängsmet och toppar med röda vinbär. Det blir en himla fin brytning mellan sött och surt.

Hoppas att du får en riktigt härlig semester, Irene.

Kram

2010-07-10 @ 17:38:42
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Pia

Önskar dig en härligt skön vilsam semester med underbart väder. Här jobbas det också på projekt.

Kramiz

2010-07-10 @ 20:50:05
Postat av: Annika

Jag brukar faktiskt göra sylt/marmelad även av röda vinbär, den är helt underbar på ost.

Sen försvinner en hel del i bakning, ett stort antal i smoothies, åsså är de underbara att ha på vintern när sommaren känns väldigt långt borta. :) Jag har även märkt att om man mikrar dem färskt från frysen går de att använda istället för lingonsylt till exvis potatisbullar.

2010-07-10 @ 23:02:02
Postat av: Anne, anness design

MMmm, ser så gott ut! Så fina bilder. Ett tips: marmelad! Det är gott! Önskar dig en underbar semester. Och dessutom ser det ju ut som att vädret kommer vara toppenväder. Förra sommaren regnande ju nästan bort.

2010-07-10 @ 23:10:36
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Annette

Njut av din semester!!!



Kram Annette

2010-07-11 @ 01:27:27
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Pethra

Inget annat förslag än just gelé, det gör jag varje år. FInns inget bättre än vinbärsgelé till söndagssteken! NJUT av semestern!

2010-07-11 @ 13:25:00
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: lemonque

Jag gillar jordgubbstårta

2010-08-05 @ 09:31:20
URL: http://www.thomassabocharmonline.com/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se