Veckans Tre

Och idag går Veckans Tre... ursäkta Veckans Fyra*... i trädgårdens tecken!
Precis som flera av veckans inlägg faktiskt också gjort! Här kommer tips
på böcker värda att kollas upp. Jag tror minsann att dom skulle täcka
mitt inspirationsbehov av trädgårdsplanering!

Första boken är ett tips från Malin.
Allt om trädgård av Marie och Björn Hansson.
En komplett handbok om trädgårdens planering, växter och skötsel.
Mer info finns här...





Inred ute av Beate Slipher
Ta vara på vår korta utesäsong! Rätt planerad och utformad blir uteplatsen
en oas i tillvaron. Här finner du mängder av inspiration och goda idéer
om hur du inreder ute. Forts...





Trädgårdens sluttningar
av Kerstin Engstrand.
Nivåskillnader på tomten behöver inte utgöra något problem utan istället
kan de tillföra spännande detaljer i trädgården! Trappor, stenpartier,
murar och vattenfall ger liv åt sluttningar och branter.

Lär dig hur du bygger stödmurar, hur du anlägger...


Provläs också här


.........................................................................................................................................................................................

*Och som en bonus får ni det här tipset också... Latmansträdgården!
Även den är skriven av Kerstin Engstrand!

Här är boken för alla som vill ha en härlig, blomstrande trädgård men också
vill hinna njuta av den.
Visst låter det bra! Läs mer här...




Trevlig dag och helg!

Kommentarer
Postat av: Jenny (Fröken Jakobs)

Va härligt, såna här böcker ska jag lägga klorna om så småningom. I år får det bli det nödvändigaste så man kan nyttja altanen i sommar och trivas. Synd att det ska vara så dyrt att piffa ;-) Trevlig helg! Kram Jenny

2010-04-16 @ 08:23:31
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: InneoUte-Malin

Vilka bra tre! :-) De två översta har jag själv. Mycket bra! Jag har en annan bok av Kerstin Engstrand "Trädgårdsdesign" och hon är otroligt duktig - så jag blir såklart sugen på de här också. Trädgården på den nedersta bilden har jag sett förut. Tror att det är Sir Terence Conran som gjort den och den är helt fantastiskt fin i alla sin enkelhet!



Trevlig helg på dig!

2010-04-16 @ 08:56:43
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Det är såna här gånger man önskar att man hade en riktigt trädgård. Vi bor ju i ett bostadsrättsradhus, vilket innebär att vi har en väldigt liten gräsmatta på framsidan och på baksidan har vi en stor gräsmatta, men där får vi inte göra nåt. Så det är planteringar i krukor som gäller. :)

Ha en härlig dag, Irene.

2010-04-16 @ 10:37:15
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: jenny

Jag längtar mycket tills jag får sätta spaden i rabatten och plantera och greja. Eftersom jag var gravid med twinsen ifjol så blev det ju inget sånt så nu har jag mycket att ta igen:-)

Trevlig helg!!

2010-04-16 @ 13:00:00
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: maria

Hej, tack för ditt tips om att min idol Maria börjat blogga! Det är ju hur kul som helst:)



Vilka härliga funderingar du har kring odlande och pallar och sånt. Tyvärr har jag inget tips att ge dig. Det enda jag kan göra är att önska dig lycka till och hoppas att du berättar senare hur det blir så att en annan får lite inspiration (som vanligt)



Trevlig helg



Kram Maria



2010-04-16 @ 13:04:46
URL: http://www.lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: CreativeActivity - Sandra

Ååh, den sista kanske kan vara något för mig...:)!



Världens trevligaste helg på dig!

2010-04-16 @ 22:21:46
URL: http://creativeactivity.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Åh vad mycket trädgårdsinspiration du bjuder på och vilket stort trädgårdsland du har, så härligt!! Ska dock inte ge dig några råd angående dina funderingar... Ibland gör man sig bäst tyst...hihi...

Nu är jag frisk efter några dagars sängläge och denna inspiration behövde jag, imorgon ska jag greja ute! Tjoho!!

Ha en skön helg Irene och TACK för dina alltid så fina hälsningar...!:)

KRAM

2010-04-17 @ 00:07:15
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

trädgårdsböcker kan man aldrig få för många av. Säger jag som inte ens har en trädgård :-)

2010-04-18 @ 17:30:36
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se