Bröllopsyra

Vi har redan sett en del produkter i samband med det väntande prinsessbröllopet
och nu vill Sandberg Tyg&Tapet vara med och hylla Viktoria och Daniel. Det gör dom
med ett tyg och ett tapetmönster som kommer att lanseras den 15 maj.
Tyget har fått namnet Drottningholm och tapeten Liljekonvalj.

Tyget kommer att tryckas på en guldskimrande råsiden-väv och i mönstret har designern
Sissa Sundling försökt gestalta Kronprinsessans arv och personliga karaktär.
Mönstret bygger på en bild ritad av August Lindegren, svensk arkitekt och tecknare
som 1894 utsågs till slottsarkitekt vid Drottningholm slott. I mönstret finner man
Victorias barndomshem samt Karl XIV Johans emblem.



Designern Karolina Kroon har gjort tapeten som en grönskande äng av liljekonvalj.
Ockelbo, Daniels hemort ligger i Gästriksland och där är Liljekonvaljen
landskapsblomma. "Blommans karaktär är folklig, genuin, ödmjuk och ärlig, vilket
också stämmer med vår uppfattning av Daniel
".


Från Nyhetsarkivet

Kommentarer
Postat av: DAHLARNA

Tänk vilken kommers det blir kring Victoria & Daniels bröllop! Liljekonvalj är en av mina absoluta favoritblommor! Älskar doften också! Men det blev nästan lite mycket att ha det på tapeten...

Hoppas att du får en bra dag! KRAM Viktoria

2010-04-28 @ 09:21:53
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag ääääälskar liljekonvaljer. Doften är magisk. Men tapeten blir lite för mycket i min smak.

Jag har kommit fram till att jag är nog lite för feg när det gäller både färger och mönster. Det finns inte mycket mönstrat i klädväg och inte heller i gardiner eller tapeter. Men nån gång kanske jag vågar kliva över gränsen. ;)

Ha en fin dag, Irene.

2010-04-28 @ 14:50:59
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag ääääälskar liljekonvaljer. Doften är magisk. Men tapeten blir lite för mycket i min smak.

Jag har kommit fram till att jag är nog lite för feg när det gäller både färger och mönster. Det finns inte mycket mönstrat i klädväg och inte heller i gardiner eller tapeter. Men nån gång kanske jag vågar kliva över gränsen. ;)

Ha en fin dag, Irene.

2010-04-28 @ 14:52:42
Postat av: Anna - Balkongliv

Jag är inte så förtjust i den typen av mönster (och har ingen rojalistisk ådra att tala om heller) men gillar faktiskt, lite förvånat, tyget. Skulle kunna tänka mig det på nån kudde i soffan.

2010-04-28 @ 15:39:46
URL: http://www.botaniccity.com/balkongliv
Postat av: Home of Nina

Hej Vännen! Såg faktiskt både tyget och tapeten för en tid sedan på en kundkväll i en butik, där Sandberg var och visade sin kollektion. Men jag kan nog inte se varken tyget eller tapeten här hemma! Fast å andra sidan så bor jag ju inte i ett slott, hi,hi. Kram Nina

2010-04-28 @ 22:11:05
URL: http://www.homeofnina.se
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Gullig tapet och snyggt tyg - men det passar inte hemma hos mig.

2010-04-28 @ 23:25:34
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: isa

Tapeten är otrolig söt med liljekonvaljerna på. i en mindre skala kan jag tänka mig att den blir jätte fin på väggen. jag skulle själv kunna tänka mig att ha den som bakgrund i mina hyllor. mvh isa

2010-04-29 @ 00:24:53
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Vilka vackra mönster! Liljekonvaljtapeten var riktigt fin - men inte hemma hos mig!

Kramen.

2010-04-29 @ 06:37:27
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Karin

Jag skall själv gifta mig om ungefär 5 veckor och har under våren förundrats över överflödet av bröllopsartiklar och produkter (till exempel GB:S bröllopsglasstrut). Först trodde jag att det var lika stor hysteri varje år men att jag lade märke till den först nu när det blivit aktuellt för mig själv, det tog mig ett ganska bra tag innan det slog mig att detta inte alls hör till vanligheterna utan beror på det kommande prinsessbröllopet:)

2010-04-29 @ 07:24:06
URL: http://pruebalo.webblogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se