Bloggträff - FormForum del. 2

Som jag tidigare berättat så var det en fullspäckad söndag på FormForum i Göteborg!
Frida startade upp träffen med att kort berätta om sin karriär inom bloggandet och efter
det pratade Jakob Nortoft från Advokatbyrån Nordic Law om bloggverksamhetens
juridiska aspekter. Mycket bra information med svar på frågor om vad man får och inte
får/bör göra. Slutsatsen av det är att dom flesta kan känna sig lugna med sitt bloggande!

Stefan Nilsson fortsatte sedan med sitt stora kunnande om trender, väldigt givande.
Vi fick veta nästa års trender vilket ni kan se på bilden och att vi ligger minst fyra år
efter de stora modestäderna. Det är nämligen inom modet trenderna sätts och sprids
sedan som ringar på vattnet. Synd bara att tiden var lite knapp just där, jag hade
kunnat lyssna ett bra tag till men vi hade en tid att passa. Kl. 17.00 skulle vi
nämligen vara på Cult Design.


Inklippt i bilden längst ner är Charlotte Katz,
grundare av Dansk Design och en av sponsorerna till träffen!


Stefan Nilsson visar nästa års trender

Att ta oss från Avalon Hotel till Cult gjorde vi lättast med spårvagnen och med stor
spänning klev vi sedan in i Almedals gamla textilfabrik där Cult Design har sina
lokaler, helt fantastiska med bjälkar i taket och en gemytlig atmosfär. Att vi dessutom
möttes av julen gjorde inte saken sämre! Vi bjöds på glögg, pepparkakor,
frukt och godis medan Marita Lord som är en av grundarna till företaget gav oss en
presentation som heter duga! Härlig människa, det dröjer nog inte innan jag har
en radda med kuber hemma! Ni som var med vet precis vad jag menar! För er andra
kan jag berätta att presentationen bl.a. innehöll en väl genomgång hur man kan kombinera
kuberna efter årstider, jul, påsk eller rentav efter humör... och det blev många skratt!
Stina återger det jättebra om ni vill läsa. Marita berättade också om tillverkningen i
Kina, hur man får ta till alla hjälpmedel man kan för att göra sig förstådd!

Julbordet var uppdukat för oss i fikarummet! Notera Eames-stolarna i konferensrummet!

(Klickbar bild)

Vi fick också se säsongens produkter, jul samt våren 2010 och där finns en del godsaker
kan jag meddela! Något för alla Cult-älskare att se fram emot!

Lite av årets jul... jag fastnade för "Grafisk jul" till höger!

(Klickbar bild)

Dagen avslutades med middag och sedan mingel och mys på Avalon men jag gissar
att de flesta var ganska trötta efter en intensiv dag. Själv lämnade jag gänget halv elva
då jag skulle upp tidigt för att jobba. Hade gärna varit med även på måndagen men
denna gång gick inte det så jag får hoppas på flera träffar i framtiden!

Vill du titta runt vad de andra som var med har skrivit om FormForum har Linda
gjort en bra sammanställning med länkar. Jag tror hon fått med de flesta!



Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Härligt att få lite inblick i träffen!

Grafisk jul från Cult Design gillar jag skarpt...

Kramen.

2009-11-11 @ 22:00:37
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: saravillfara

Hej igen!

Det var riktigt trevligt att träffas i helgen, synd att du var tvungen att jobba på måndagen.

Jag och Annika hade ju bestämt oss för att handla av dig, men pinsamt nog kom vi ihåg det först när du redan hade stängt....! Usch vad vi skämdes och tyckte att det var synd att vi inte hann ses igen. Någon annan gång får man hoppas.

Kram och ha det gott!

2009-11-12 @ 00:23:30
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Kerstin

Men oj så sugen jag blir på Cults grejer nu. Längtar efter att se deras julprylar. De är alltid fina så det lär inte vara nåt undantag i år.

Synd att du inte kunde vara med dag två men det kommer säkert fler chanser.

Ha en fin torsdag du med. :)

2009-11-12 @ 00:54:55
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hej! Det var tråkigt att du inte kunde vara med på måndagen, tur att det finns många själar som fotade hela dagen i alla fall :) Det var helt fantastiska dagar och jag är glad att jag har fått träffa dig! Hoppas vi ses snart igen. Kram Emelie

2009-11-12 @ 01:20:45
URL: http://www.emelish.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jisses, vad skoj ni verkar ha haft det!!!!

Måste vart fantastiskt:)

Och ett besök på Cult låter ju som en dröm för en "Cult-älskare" som mig.

Eco/Boråstapeter har vi fått en inbjudan till på jobbet. men "tyvärr" är det då vi är i Las Vegas,

men jag hoppas på att kunna åka dit en annan gång.

Jag har nu något annat kul att se fram emot.

Jobbet ska skicka mig på en kurs till Stockholm om några veckor. Där ska jag få gå första steget som "Colorama Inredningsrådgivare"

Det ska bli SPÄNNANDE!!



Ha´det bäst!

kramis Lotta

2009-11-12 @ 06:47:01
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: perlan

Jag kommer nog aldrig mer kunna se en Change utan att småle lite och tänka på Maritas berättelse!

Längtar erdan till April :)

kram

2009-11-12 @ 10:50:17
URL: http://www.perlan.org
Postat av: InneoUte-Malin

kul att läsa. Har förstått att Maritas berättelse var något utöver det vanliga. :-)



Lokalerna på Cult ser grymt fina ut.

2009-11-12 @ 11:39:38
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: milla-andante

O vad bra att vi kan fortsätta vara trygga juridiskt =O

Har ju aldrig riktigt fallit för Cults saker, men blir lite nyfiken får jag säga på kommande produkter!

Hoppas du är ledig denna helg nu!

Kram

2009-11-12 @ 11:58:05
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Anna - Balkongliv

Å, så kul att höra lite om bloggträffen! Undrar om man skulle dra igång nåt sånt bland trädgårdsbloggare? Fast vi är nog inte så många... Eller intressanta för företag att sponsra. ;-)



Men jag ser faktiskt fram emot när alla inredningsbloggare börjar skriva om andra saker igen - det var lite enformigt den här veckan, får jag säga. :-D

2009-11-12 @ 15:57:35
URL: http://www.botaniccity.com/balkongliv
Postat av: Dahlarna

Härlig sammanfattning! Maritas presentation av företaget & framför allt den om Changeljusstakarna kommer alltid att finnas som ett oerhört gott minne! Jag fick en Change 9 idag - så nu har jag alla möjligheter att mixa manschetter hur jag vill :-)! Hoppas att du har haft en riktigt bra dag! KRAMAR!

2009-11-12 @ 20:17:36
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc inredning & design

Åh vad jag önskar att jag hade haft tillfälle att vara med och få träffa er alla! Hade varit så kul. Hoppas det blir fler gånger. Kram Emmy

2009-11-12 @ 20:52:17
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Låter som en kul dag!

2009-11-12 @ 22:08:52
URL: http://houseofjammi.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Det låter som en jättetrevlig dag. Det var ju tur att du hann vara med då i allafall. Skulle velat vara en mus i ett hörna och få titta på allt och lyssna. Kram //Lissen

2009-11-12 @ 23:50:16
URL: http://lissento.blogg,se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se