Tå, award och utmaning

En lite uppdatering om min tå är väl på plats!
Jag var hos doktorn igår på återbesök och det ser ut som medicinen hjälpte!
Dalacin, alltså antibiotika, var det jag fick och svullnaden och värken har gett med sig.
Doktorn trodde att det var en infektion, en liten elak bakterie som letat sig in någonstans, frågan är bara var
för varken doktorn eller jag kan hitta något sår. Skönt att det inte var gikt som vi först trodde.
Tack igen, alla ni som undrat och hälsat. Kram på er!


En utmärkelse har jag fått igen... tralalalala! Så glad jag blir!
Från Lena kommer den, så snällt! Tack söta du!





Men denna utmärkelse följer att jag ska nämna 5 saker jag inte kan vara utan
och därefter nominera 5 personer som jag vill ge en award till. Jag har ju sett denna på
flera bloggar så jag skickar den vidare till de som ännu inte gjort den.
5 saker som jag inte kan vara utan kan ni nog lista ut från utmaningen som följer.




Den här utmaningen har jag fått från Helene som har bloggen Langborgs Ullevidal.
Så det är bara att läsa på...

Roligast minne
Det har man ju många men ett jag kan berätta om är när jag hade hittat en klocka jag ville ha
men den var lite dyr så jag ville fundera över natten. Nästa dag hade jag bestämt mig, den skulle det bli!
Vi åkte i väg till stan och när jag kom till affären så fanns den naturligtvis inte kvar!
Det var dessutom den sista dom hade och det gick inte att få tag på fler.
Stor förtvivlan... jag var jätteledsen för jag ville ju så gärna ha den, det är ju så när man väl bestämt sig.
Men då kom jag på... den kanske fanns i en annan klockaffär!
Så... jag fick mannen att köra mig till säkert fem olika klockaffärer... men ingenstans fanns den!
Jag var förtvivlad... ja, jag tror t.o.m att jag grät en skvätt!
Till saken hör att jag skulle fylla år veckan efter och jag önskade mig en klocka
så det var den jag skulle välja ut... men kanske inte så dyr som den jag hade hittat.
Dagen innan min födelsedag var vi bortbjudna på kräftskiva och när klocka blir tolv får jag ett paket...
ja... ni har säkert redan gissat vad som låg i... mm... klockan!
Jag blev så glad! Ja... jag tror t.o.m. att jag även här grät en skvätt!

Min man bad alltså dottern att gå till klockaffären redan samma eftermiddag jag fastnade för klockan
och köpa den...innan jag ens bestämt mig... han hade fått expediten att spela med när vi kom dit igen
för att köpa den... han åkte runt med en förtvivlad och näst in till hysterisk fru till alla klockaffärer...
och sedan tröstade han när frun gett upp!
Tror ni han hade roligt eller...
Frågan är vad han hade gjort om vi hittat den i en annan affär...!?

Favoritmat

Svag för skaldjur som den västkustbo jag är och
potatisgratäng... men inte tillsammans!

Favoritfilm

Oj, kan inte nämna någon speciell, det finns ju så
många men generellt gillar jag "må bra-filmer".

Favoritbok
Lika svårt här.... finns så många. Kommer ihåg när jag läste "Törnfåglarna"
för många år sedan, tyckte jag den var så jättebra, samma med "Inte utan min dotter",
"Gömda", "Dödsdömd", "Mitt liv"... ja det finns många.
Det är dom jag kommer på så här direkt.

Favoritfärg
På mig... svart men är egentligen en höst (enl. färganalys).
I inredning... vitt som bas men även en del svart och grönt.

Mest pinsamma

Ja, det skulle väl vara då jag snubblade på en trottoarkant och
la mig pladask på alla fyra mitt utanför Stadshuset i Stockholm.
Slog mig inte som tur var!

Bästa vänner
Mina närmaste som min man, mina barn och... min mamma.
Naturligtvis också våra vänner, ingen nämnd... ingen glömd.

Sötaste bebis
Mina egna förstås, när de var bebisar!
Jag känner ingen bebis för tillfället.

Livs största kärlek
Min man och mina barn!


Dom jag är lite nyfiken på är
Lena
Lotta
Karin

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad skönt att din tå har blivit bättre! Roligt minne ang. klockan! Hoppas att du får en härlig helg!

2009-02-07 @ 12:47:27
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Oj vad mycket vi fick lära om dig. Vad kul att du fick klockan du ville och jag förstår om det var pinsamt att landa på alla fyra framför Stadshuset. :)

Jag har gjort utmaningen jag fick av dig. :)

Ha en fin lördag.

2009-02-07 @ 13:24:37
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Mrs. b

Vad skönt att tån är på bättringsvägen!



Ja, vinsten ja... blev rätt paff över den (men glad)! Så det är bara att tacka blogg-turen igen... för inte har jag sån tur IRL inte! :-)

2009-02-07 @ 21:58:20
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Lissen

Vad kul det var att läsa om dej. Sitter här och småler när jag läser om klockan, vilken filur din man är...

Ja jag kan se när du ligger raklång också på gatan.!

Grattis till utmärkelsen också min vän!!!!

Hoppas du har fått mitt mail, som jag trodde jag hade skickat för en månad sedan!

Ha en riktigt skön helg!

2009-02-07 @ 22:24:16
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad kul med en utmaning. Den ska jag göra!

Kul att läsa om dig :)

2009-02-08 @ 16:23:16
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Annette

Fantastiskt att din man kunde hålla masken så där, när det gällde klockan :-) Det kan inte ha varit lätt.



Skönt att tån är bättre.



Kram Annette

2009-02-08 @ 21:18:07
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se