Utmaning

Utmaning!

Den här utmaningen och reflektionen har jag fått av Lissen To.
Sånt här är alltid svårt att göra... tycker jag! Kanske tar man det på för stort allvar, tänker lite för mycket!
Det här är i alla fall mina svar!

1. Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"?
Både ja och nej! Enda gången jag skriver listor hemma är när jag ska storhandla.
Många "måsten" skapar man oftast själv. Har dock funderat på att
skaffa en almanacka i alla fall, för det finns ju en del måsten man aldrig kommer ifrån.
På jobbet är dock listor ett måste.


2. Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?
Att min familj och mina andra nära får vara friska och lyckliga.
Att jag själv också mår bra.
Att få uppleva mycket, att ha framtidsutsikter och att ens drömmar ibland slår in, det förgyller lite.
Blev det fler än tre?
 

3. Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste!
Jobba! Man säger ju att pengar inte betyder allt men man måste ju ändå dra sitt strå till stacken!


4. Formulera om samma måste som om du ville göra det!
Absolut att jag vill jobba men mycket mindre tid och mycket mer betalt. Tycker man jobbar alldeles för mycket och hinner och orkar inte med så mycket annat.


5. Vad är det viktigaste i ditt liv?
Att nära och kära får vara friska, det är det allra viktigaste! Ja, jag själv också förståss!
Även att leva i nuet och ta vara på det som finns här och nu och
inte oroa sig allt för mycket för det som kommer!
Att få lite egen tid då och då.


6. Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
Tycker nog att jag tar den tiden till det!
Men ibland är det viktigt att kunna säga nej också och det är svårt.



Gör så här!
1. Skriv ett inlägg och svara på ovanstående
oavsett om du blivit inbjuden eller ej.
 2. Kopiera texten och skriv dina egna svar.
3. Gå till den som startade reflektionen,
http://enbart.blogg.se/ och till den du
fick inbjudan ifrån och ge en kommentar.
4. Innan du svarar med ett eget inlägg på
din sida så sätt dig ner och fundera
en stund. Ta några djupa andetag,
koppla av och först när du känner dig
lite avslappnad så svarar du.
5. Välj ut några personer och länka till
dem som du vill skall svara. ·
6. Gå till dem du utmanat och skriv en
kommentar att du utmanat dem.

Jag skickar vidare reflektionen till:
Nancy and I
Design & Inredningsbloggen


Hoppas ni vill anta den!

Kommentarer
Postat av: Lissen

Det mesta håller jag med dej om. Roligt att lära känna dej lite mer också. Vill också ha mer betalt för mitt jobb!

Ha en skön söndagkväll

Ps Hur är det med armen? Hoppas det går åt rätt håll Ds

2008-09-07 @ 18:46:15
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Power Point har jag ingen susnig om! Men,men någon gång så,kanske jag kan lära mej det också!

Du får ta massage, bada varmt eller något annat!

Det trista, är väl att vila är det bästa!

Ha det så gott

2008-09-07 @ 19:41:04
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Kul att finna min reflektion vandra vidare genom bloggvärlden. skall läsa mer i bloggen.

2008-09-07 @ 22:34:54
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Hej där! Tack för utmaningen, men jag hoppar över den den här gången. Det var dock väldigt kul att läsa mer om Dig! :-) Ha det gott! kram, P.

2008-09-08 @ 13:49:01
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Förlåt Proforma men jag passar vidare denna gång.

2008-09-09 @ 11:50:06
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se