Balkongtips

TACK, TACK för alla bra tips och kommentarer jag fått till balkongen!
Har letat lite själv också, framför allt efter bilder som kan inspirera och då hittat en del som jag vill dela med mig.

Niclas Tengwall är trädgårdsdesigner som bl.a. medverkat i SVTs Gröna Rum. Han tipsar om att använda annat är de vanliga blommorna som pelargon och petunior. Plantera istället stenpartiväxter, klematis och bambu. Att lägga några runda fina stenar i en hög i ett hörn är ju också en bra idé.
Här kan du läsa mer om hans balkongtips.
                       image120
Vi i Villa hittade jag också några bra tips som t.ex. att utnyttja höjden. Här på Odla.nu finns många tips om växter till balkongen och här tipsar en trädgårdstekniker om en lättskött grön balkong.

Ja, då är det ju bara för oss att sätta ihop detta pussel... återkommer med bilder längre fram.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh så mysigt det hade varit om man hade balkong! Kram Sandra

2008-05-18 @ 15:59:27
URL: http://tjohalia.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se