Hönö - Öckerö

Vi brukar ta en tur till Öckerö och Hönö varje semester men denna sommaren har det inte blivit av förrän nu, sista riktiga semesterdagen. Det är skönt att komma ut till havsbandet och det
finns en del mysiga butiker i Klåva hamn på Hönö.
På vägen, precis när man kört av färjan och svängt mot Hönö stannade vi till på Norgårdens Interiör.
De har det mesta inom inredning. Handlade bara ett paket servetter där.

Framme vi Hönö Klåva gick vi först till Hvita Villan.
En liten butik med stort sortiment som ligger just i en vit villa.
Lite begränsad öppettid men åker man torsdag, fredag eller lördag så är det öppet. Där finns varor från Gant, Lexington, Himla, Bruka och Mateus samt några fler.
Väl värd ett besök!







Precis vid hamnen ligger Ishuset. Det är Lilla Galleriet som flyttar ut till Hönö på sommaren.
Där var det en samlingsutställning med 44 konstnärer... måleri, grafik, keramik, glas. Hittade två konstnärer som vi har konst av hemma... kul! Fast ingen som är med på bilderna nedan.



Bilderna är klickbara




Blomsteraffären/ Ateljé Lilling är mysig, där finns mer än blommor, inte riktigt min stil men
inredningstokig som man är så suger man åt sig allt ändå. Det är lyst för ögat!







Fick alltså bara med mig ett paket servetter hem... duktigt vá!!!
Jag har handlat en del under sommaren så nu får jag ta det lite lugnt... en stund i alla fall.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
NEJ... jag glömde en sak...
På väg hem gjorde vi ett stopp vid Almondys tårt-outlet, ska inte säga hur många tårtor vi handlade
för billiga var dom! 5 för 100 kr och en sort kostade bara 10 kr/st. Ni förstår att det blev några.



Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Proforma; Ja det blev det! :) Precis som jag ville. Är jättenöjd med rummet så här långt. :) Och bättre kan det väl bara bli? :)



Åhh vilken härligt butik (Hvita villan)! Där skulle jag gärna gått & drömt mig bort för en stund. :)



Ha det gott!

Postat av: Annette

Åh! Hoppas jag hinner med ett besök på de öarna i år. Har aldrig varit där.



Kram Annette

2008-07-28 @ 22:14:55
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se