Vårat hus, del 9

Del 9... Jo, jag sa att det skulle bli en följetong... visst gjorde jag det!

Tänkte det var på tiden att
JAG TACKAR FÖR ALLA SNÄLLA KOMMENTARER
vi får om vårat hus.
Jo, vi är hemskt nöjda, man kan nästan inte tro att det är samma hus. Vi var väl lite tveksamma innan och var lite oroliga att det skulle få för mycket "gammaldags" känsla då vi föredrar mer modern stil... vad det nu är? Jag är egentligen mer åt funkishållet... men det blev jättebra, vi trivs så gott!

Nu har vi bott ett tag och utsidan måste tas tag i. Allt är upp och nedvänt i trädgården.
  Att planera den var inte det lättaste då det var ganska stor höjdskillnad på framsidan. Det var där vi började och sedan fick resten växa fram. Jag tycker nog att vi lyckats riktigt bra!

Jag vet inte hur mycket marksten vi köpt, det är nog många ton. Stackars maken har lagt allt sten själv!
För att det inte skulle bli enformigt och jobbigt för kroppen
så målade han några timmar, lade sten några osv... Därför är korten både innan och efter målningen.


Dom här korten är tagna innan målningen,
hade inga kort efter, där man kan överblicka "eländet".


Från ena sidan


Från entrésidan


Från andra hållet igen


och det här är baksidan, före "stenrensningen"...


... och efter


Och så här blev det när vi fick fyllt upp på framsidan och lagt sten


Snabbt som sjutton fick jag planterat blommor. Idag har de vuxit på bra.


Under altan ska vi täcka för, när vi får tid...


Från ovan...



En översiktsbild, staketet har vi tänkt måla vitt så småningom.


Här är det numera gräsmatta och i rabatten till vänster växer Lagerhägg.
Även här ska vi täcka för under altangolvet så man inte ser in under...


Här är infarten till oss.




Kommentarer
Postat av: Isabels värld

Ser helt underbart ut!! Jag blir lika impad varje gång jag ser dina bilder från huset. Ha en underbar helg! kram Pernilla

2008-08-29 @ 11:30:17
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Det rullar på bra för er, det blir verkligen jättefint. Mycket jobb verkar vara gjort men jag antar att det är kanske lika mycket kvar? Med nybyggen kan det ibland kännas som att det alltid finns jobb att göra.

Ha en jättebra helg.

2008-08-29 @ 11:37:55
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Lissen

Vilket fantastiskt jobb ni har lagt ner! Både du och din man! Roligt att se hur det växer fram!!!



Photoshop kursen var en månad. Men det är nu i höst jag får klura på en massa jag inte hann lära. Sommartider, hej hej!!!

Ska väl ha något att göra i höst,L

2008-08-29 @ 16:33:37
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Ann-kristin S

För ett underbart hus ni har har :)

2008-08-29 @ 22:08:09
Postat av: Ingela

Kanonfint, vilken skillnad från starten!

2008-08-30 @ 11:17:01
URL: http://renoveringochfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Vilka fina biler - vad mycket ni har fått gjort där ute! Riktigt fint! Blir ordentligt avis på alla fina stenpartier! Här är det bara makadam och singel... Men men, det ska väl göras vilket årtionde som helst :-)

2008-09-02 @ 07:03:29
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se