I Din Brevlåda Nästa Vecka!

Den stora nyheten igår i bloggvärlden, kategori Inredning var väl att
IKEA-katalogen äntligen är klar
och kommer att landa hemma i brevlådorna från och med tisdag nästa vecka.
Tänk så många som har gått och väntat, den är ju några veckor senare i år! Och tänk så stort det är när katalogen släpps! Det var många jippon runt om i världen.

I Göteborg hade Ikea valt att start sin kataloglansering i Angered med en specialinredd spårvagn lastad med kataloger. Sitsarna var klädda med färglada Ikeatyger

På T-centralen i Stockholm visade Ikea upp hur "familjen Snitt" möblerar sitt hem.

Lite fakta om just katalogen tänkte jag dela med mig av till er, den hittade jag i dagens Göteborgs-Posten.
  • Den första katalogen kom 1951.
  • I år skickas den ut till 3,2 miljoner svenska hushåll.
  • Totalt trycks den i 198 miljoner exemplar, på 27 språk och i 52 utgåvor.
  • Den blir läst av 400 miljoner i 38 länder.
  • I år har Ikea 9537 produkter på varuhuset och ungefär hälften av dessa finns med i katalogen.

  • Och enligt SVT Nyheter är Ikea-katalogen världens största gratisdistribuerade trycksak.



I Din Brevlåda Nästa Vecka

Hitta denna roliga bild på bloggen Odlingspyssel. Tyckte den var lite kul så jag lånade den!




Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Jag längtar tills den kommer hem till mig! =) Va kul med lite fakta. Ha en trevlig helg! Kram

2008-08-15 @ 11:35:58
URL: http://inredning.webblogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se