Magasin 36

Hallå där, hur har ni det i det så kallade sommarvädret? Inte så man hoppar högt av glädje för vädrets skull men man får göra det bästa av det. Så vi packade in oss i bilen och åkte ner till Höganäs över dagen, här om dagen. Jag har läst så mycket om Magasin 36 så jag var lite nyfiken på det och samtidigt blev det också besök på outleten. Och så klart på hemvägen DHS och fika på Killeröds utanför Båstad! Ett måste när man åker ner igenom. Miljön på Magasin 36 var väldigt mysig i den gamla fabriksbyggnaden där man tillverkade Höganäskeramik förr och till och med brännugnarna fanns kvar i form av utställningslokal och butik. Butiken blev jag lite besviken på, det var ju den som var så lockande. Det kanske berodde på att det är mitt emellan rea och Formex, för där var väldigt utplockat och inget som man inte sett innan. Saluhallen, däremot, var vädigt fin med både lokala varor och annat som kom längre ifrån. Totala intrycket var dock mer än gott för jag kan tänka mig att alla butiker har mycket mer att erbjuda om man till exempel kommer dit om ett par månader, mitt i säsong! Så det blev inte mycket köpt! Trevlig helg på er!
 
 

Butiken

 

Höganäs Saltglaserat

 

Höganäs Saluhallen


Kommentarer
Postat av: MYLLENBERG

Jag bor 10 min bilresa från Magasin36, och visst är det en toppenbra saluhall! Håller med om att det är aningen utplockat nu, men så är nog de flesta butiker denna tiden på året. Passa på och besök mitt i säsong om du har möjlighet vetja :)

2015-08-01 @ 07:29:28
URL: http://www.myllenberg.se
Postat av: Josefine

Ser ut att finnas väldigt fina grejer!

2015-08-01 @ 16:07:23
URL: http://hosjosefine.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se