Fikatips

Jag tänkte ge er ett fikatips om ni planerar åka ner till Bjärehalvön för att shoppa!
Vi blev själva tipsade om detta ställe för flera år sedan och kan inte åka förbi utan en
fika där. Det har t.o.m. hänt att vi köpt med oss hem! Det heter Café Killeröd och ligger
nära Förslöv. Dit kommer man om man svänger av Båstad... norr ifrån och åker lokalbanan
över Hallandsåsen mot Förslöv. Fikat kan man inta på på den nyutbyggda terassen med
en fantastisk utsikt över Skälderviken! Det här är ett café långt ut på vischan med den
godaste äppelmarängpaj som går att uppbringa och där är alltid fullt med fikasugna.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men tror du att jag blir något fikasugen nu då? Ojojoj, vilken frestelse. Ser vansinnigt god ut.

Men det kanske är lite långt bort för att ta en fika. ;)

Ha en fin helg, Irene.

Kram

2010-07-30 @ 21:36:51
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Lissen

Var på stan idag och fikade med mina föräldrar och äldsta dotterns familj. Dock inte sådana gobitar som du visar.



Blir nog en mix av hylla,målad tavla och några egna foton och kanske något annat, får se.

Kul är det men tar tid.

Kram och ha en skön helg.



Och du ibland har man inte lust för något pysslande alls

2010-07-30 @ 22:07:25
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Såg just att du undrar över vad jag har för objektiv. Under varje inlägg försöker jag att komma ihåg att sätta ut vad det är för kamera och vad det är för sorts objektiv jag fotat med. Skärpan fixar jag ofta till i Photoshop för att få till det lilla extra. Jag har faktiskt glömt att berätta på bloggen att jag har en ny kamera nu. I mitten på juni köpte jag en Canon EOS 550D. Den är otroligt bra, jag är mer än nöjd. Den ger verkligen fina bilder, dessutom har den högre ISO, som ger brusfria bilder på högre nivå än vad jag är van vid.

Hoppas att du förstår vad jag menar. :)

2010-07-30 @ 22:09:13
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: fia

Å ser ut att va ett riktigt smultronställe.

2010-07-30 @ 22:17:56
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: felringningen

När du ändå är i Förslöv gå in i speciriaffären och köp honungsgriljerade revben och Förslövskorv.Detta är ett måste för oss.De är välkända.

Mums

2010-07-31 @ 09:29:36
Postat av: Anna-Karin

Var inne och kikade på deras sida, ser väldigt trevligt och framför allt gott ut. Åkte ner i restipsmappen med ett naffs.

2010-08-09 @ 20:48:39
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se