Det går sakta framåt...

Idag hade vi arkitekten här igen för att prata vidare om ombyggnaden av entré och altan men också för att mäta upp för att sedan kunna ta in offert från byggare. Vi har bestämt att ta snickarhjälp med det grundläggande och sedan t.ex. lägga golvet själva. Just nivåskillnader och sluttningar är ju lite klurigt och också att få till snygga avslut vid kanter, trappa osv, det kan man behöva experthjälp med. Åh, jag ser så fram emot när vi kan ta "första spadtaget"! Nu får vi bara hoppas att ett bygglov ställer till det med entrétaket, det är tydligen ett gränsfall och i så fall tar det minst ett par månader innan vi kan sätta igång. Jag kan tycka att får man numera bygga "Attefallshus" på 25 kvm utan bygglov ska man väl ändå få göra ett tak/regnskydd på det befintliga huset som inte stör någon eller något. Många meter till nästa granne och jag kan knappast tänka mig att det skulle vara störda av ett tak hos oss... hm! Och vad har jordgubbarna med detta att göra? Absolut ingenting! Men det är årets första skörd och jag hade ingen annan bättre bild att visa...
 
12/6 Här kommer en liten uppdatering! Det behövs inget bygglov, jag fick besked nyss om att vi kan börja bygga taket när som helst! Så nu inväntar vi ritningar och snickare... yippie!
 

Kommentarer
Postat av: millandante

Tummen upp för den uppdateringen!! Och för jordgubbar:)

Kram och lycka till med projektet!

Milla

2014-06-12 @ 16:02:31
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se