Staketet runt altan

Funderar och tänker... tänker och funderar! Det är mycket som rör sig i huvudet med projekten utomhus. För tillfället är det staketet på altan som tankarna rör sig kring och jag tror att vi så gott som har bestämt oss nu. Det ska vara vitt trästaket och det ska vara med glas för fri sikt ut mot trädgården. För några år sedan fick vi ett erbjudande om glasstaket från Vetro fast då var det var inte riktigt läge för det men hade vi slagit till då hade det nog blivit i aluminium som jag tycker är snyggt. Broschyren sparade jag  i alla fall och igår stack min man den i handen på mig med den här bilden i... och det var ju precis så arkitekten föreslog! Det skulle passa fint mot huset tyckte hon, aluminium kan bli för modernt! Så det här nappar vi nog på!
 
 
 
 
Bilder: Vetro

Kommentarer
Postat av: Ambienti

Det ser jätte snyggt ut med glas och trä! Håller med arkitekten om att det kan bli för modernt och stramt med aluminium till huset...:)
Sovrumsbänken blev jätte fin!
Ha det bra!
Kram
Christina

2014-05-13 @ 15:10:21
URL: http://www.ambienti.se/blogg
Postat av: Gustaf

Ser jättefint ut. Funderar på att bygga ett liknande staket uppe på min altan. Kan jag få fråga vilka mått du har på brädorna och stolparna? /

Svar: Hej Gustaf! Vi har använt så många olika mått på staketet, 95x95 på stolpar, sedan har vi dom liggande mellan stolparna som är 95x45. Längs med dom har vi ytterligare en liggande (27x15) som ribborna sitter mellan. Och vi har använt 60x15 till ribborna. Om du vill ha en mer utförligare beskrivning får du gärna maila mig, det är fler som frågat.
Mail: [email protected]
Mvh Irene
Irene Tillander

2018-07-17 @ 07:44:13

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se