DIY - sänggavel, del 2

Det går framåt med sänggaveln! Det är skönt att man kan hålla till ute, vädret har varit alldeles perfekt för det idag. Det är ganska tungt så min man får rycka in och hjälpa till där det behövs. Lite klurigt var det innan jag kom på hur jag skulle göra med förhöjningen eftersom jag vill ha en högre gavel och spånskivan bara var 1.20 hög... men det löste jag riktigt bra. I mitten skruvade jag (eller min man då) på en skiva som sågades upp lite i mitten för eventuellt ojämnt golv (bild 1). Så skar jag av motsvarande del ur skumgummi så det inte blir för tjockt där (bild 2) och sedan limmades skumgummin på med spraylim (bild 3). Så mätte jag ut för knapparna precis som jag beskrev i del 1 (bild 4). För säkerhets skull ställde vi gaveln vid sängen, mot sidan bara, så jag fick stämma av att det såg bra ut (bild 5). Och visst gör det det! Fortsättning följer...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: millandante

Kanon, ser så fram emot slutresultatet!

2013-08-04 @ 22:03:41
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se