Lampan Leimu

Jag har gillat den ända sedan den kom... lampa Leimu från Iittala! Just kombinationen... och kontrasten... med glas och betong faller mig i smaken och det är så snyggt gjort i den här lampan! Däremot är jag inte så förtjust i den orange färgen som kom först. Men nu... den här nya färgen älskar jag! Åh, så fin! Ja, den blev en aspirant på några ställen här hemma! Leimu finns i två storlekar, 30 och 38 cm hög och det är den norske designern, numera verksam i London, Magnus Pettersen som har gjort den för Iittala. I år fick Leimu guld i IF Product Design Award... inte förvånande alls, om du frågar mig!
 
Iittala har fått flera priser under åren, bland annat för välkända asken Vitriini 2012, ljuslyktan Big Kiv 2003 samt i år också för boxen Vakka.
 
 
 
 
 
 
Här finns ett tidigare inlägg om Magnus Pettersens podukter.

Kommentarer
Postat av: AMH

RIKTIGT SNYGG, men ser tyvärr ut att vara en dammsamlare.

Svar: Kanske det... men det är det i och för sig många andra som är också! Och vad gör man inte för en så snygg lampa... ;)
Irene

2014-05-20 @ 14:39:29
Postat av: Veronica

Så snygg!

2014-05-20 @ 18:19:47
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se