Påskutmaning

Här kommer svar på en utmaning från Tankebubblor om påsken. Jag såg den först igår eftersom jag inte hunnit med att läsa bloggar under påskveckan men ville ändå göra den och därför kommer den lite sent. Men som man säger... bättre sent än aldrig! Enjoy...
 
 
 
104. Vad vill du ha i ditt påskägg?
Älskar ju choklad så det vill jag ha i mitt påskägg och då ska det vara "finchoklad", ingen annan! Jag har ju blivit bortskämd med det eftersom det är en del av mitt jobb. Och så gillar jag lakrits också så det får det gärna ligga i ägget också!
 
105. Visa en bild på det påskigaste du äger
Jag har faktiskt inte så mycket påskiga saker utan brukar lägga fokus på blommor. Men något av det här brukar komma fram varje år.

106. Brukar du påskpyssla?
Nej, det är sällan jag påskpysslar numera, faktiskt sällan jag pysslar över huvud taget! Har nog "gjort mitt" vad det gäller den biten under åren.

107. Om du fick välja, hur skulle du fira påsken?
Med familjen förstås! Och goda vänner också! I år firade vi visserligen just påskafton för oss själva men det var faktiskt självvalt. Påskdagen, däremot, firades hos oss med familjen.

108. Länka till en påskdekoration som skulle passa bra hemma hos dig.
Sådana här ägg skulle funka i riset. Och de här i fatet på bordet! Och de här äggen som Tankebubblor länkade till, ja... de passar finfint hos mig också! Jättefina ju...!
 
109. Hiss & Diss - Påsken
Hiss är naturligtvis flera dagars sammanhängande ledighet OCH att samla familjen. Diss finns väl egentligen inget förutom att man äter alldeles för mycket, både mat och godis!
 
110. 5 bloggare (men jag väljer 6) du tycker förtjänar varsitt påskägg,  (...om än lite sent och utan förpliktelser)
Camilla, Maria, Jenny, Viktoria, Christina och Karin.

Kommentarer
Postat av: millandante

Tack gulliga för det ägget:)
Lät som en härlig påsk! Och ja det enda diss jag kan komma på jag också är väl just att det slinker ner liiite för mycket hihi;)

Kram kram
Milla

2014-04-22 @ 22:30:41
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ambienti

Tack snälla för påskägget! :)
Ja, det har varit en härlig påsk och mycket ägg i olika former (och även lite annat smått och gått) har det slunkit ner under helgen..., men det har också blivit ett par sköna promenader i det underbara vädret (men tveksamt om det kan väga upp det...;-)). Nu tar vi nya tag!
Ha en fortsatt skön vecka!
Kramar
Christina

2014-04-23 @ 10:15:34
URL: http://www.ambienti.se/blogg/
Postat av: Nilla Tankebubblor

Choklad+lakrits är en favoritkombination tycker jag!
Kul att du också svarade på frågorna!
Bloggutmaningen kommer från början från Liie. Jag har varit med sedan starten. Det finns frågor för hela året här:
http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html

2014-04-23 @ 17:10:58
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se