Temafest

En sådan kväll det blev, så lyckad! Som ni säkert förstod av ledtrådarna så hade vi en amerikakväll och buffébordet var uppdukat med sådan mat, allt hemmagjort... hamburgare, ribs, Buffalo wings, coleslaw, bakad potatis, majskolvar samt en majsgryta och så chips. Bakat amerikanskt hade jag också gjort... morotskaka, chocolate chip cookies, Key Lime pie och en kanongod brownieliknande kaka (glutenfri) men också en marängtårta och en moussetårta. Hamburgerbrödet gjorde jag efter detta recept som är jättebra även efter en vända i frysen. Ja, ni fattar att jag hade fullt upp under veckan! Det är så kul när man får tillfälle att riktigt "go bananas" med allt! Vi hade till och med countrymusik i bakgrunden! Nu kommer en mix med bilder!
 
Till hamburgarna hade jag skrivit ut flaggor som jag klistrade på grillpinnar.
 
 
 

 
 
Till chipsen gjorde jag små påsar av smörpapper och klistrade på washitejp, blått med vita stjärnor och röd och vitrandig tejp. Tackar för den snabba tejpleveransen från Make & Create!
 
 
 
Och på vattenflaskorna klistrade jag samma washitejp samt stickers.
 
 
 
På altan stuvade vi om och ställde soffgruppen i andra änden och över den ett partytält. I taket där och i markisen hängde ballonger i amerikanska färger och det fem meter långa långbordet var också dukat i vitt, blått och rött. På bordet strödde vi röda stjärnor mellan de vita och blåa blommorna. Servetterna köpte jag för längesedan på Lidl, de har legat på vänt på rätt tillfälle. På kvällen tände vi röda ljuslyktor som också stod på bordet.
 
 
 
Jag kan inte låta bli att visa lite mer av maten på buffébordet, visst ser det väl gott ut!.
 
 
 
Morotskakan och marängtårtan längst ner är Leilas recept, Key Lime pie uppe till höger är ett recept från Arla. Moussetårtan har skymtat förbi här tidigare, den har jag gjort några gånger vid det här laget. Utan att fråga tror jag faktiskt alla våra gäster blev mätta! Och dottern nöjd!
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Det ser helt fantastiskt fint ut Irene. Vilket kalas!

2013-09-18 @ 19:58:09
URL: http://nancyandi.blogg.se

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se