Slingerislang på altan

Så här blev det med Garden Glory på altan!  Jag valde den vita och är jättenöjd med den! Det var lite strul innan jag fick rätt slang och fästen men allt ordnade sig till slut och jag är som sagt superdupernöjd! Så stort tack till dig, Linda! Är man inte lite lustig så säg... för med facit i hand kunde jag faktiskt valt den svarta också eftersom jag har svarta detaljer på altan fast då hade den i och för sig synts mycket mer och det var ju just det jag inte ville. Men det hade allt varit lite fräckt! Ser ni tunnan bredvid, den målade jag också med svart krukfärg från Löddeköpinge Plantskola. I den har jag planterat en jätteverbena som var riktigt mini när den var ny men har vuxit som bara den sedan den fick mer utrymme. Och stenen bredvid är också svartmålad, den ligger bra där och skymmer silen som sitter på stupröret! Åhhh... om ni bara visste vad jag trivs på altan. Håll tummarna för en kanonsommar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Stugstrapatser

Åh, så fint! Vår altan ser bedrövlig ut, men nu målar vi den i alla fall. Kanske att det blir lite pimpa av sen... :)

Snygg vattenkanna! ;)

Håller tummarna för att du får en riktigt fin altansommar, Irene!

Svar: Man får ta en sak i sänder, Anna! Rom byggdes inte på en dag och eran altan blir säkert fin den med så småningom! Tog oss "bara" nio somrar innan det blev som jag ville. ;)
Irene

2013-06-11 @ 21:05:40
URL: http://www.stugstrapatser.se
Postat av: Kerstins foto

Men så snyggt, det är ju så diskret så man tänker ju knappt på att det finns en slang där. Gillar verkligen det du målat, sååå snyggt. Självklart håller jag tummarna för en riktig kanonsommar! :)
Ha det gott.
Kram

2013-06-11 @ 23:38:53
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Lenal

Den är så snygg! Jag såg den på en mässa för två år sedan och den är på min önskelista sedan dess.
Problemet är att vi inte har något vattenutkast där vi mest skulle behöva det, så jag vet inte om det skulle vara dåligt investerade pengar...fast den är som ett smycket upphängd på en vägg, kanske kan man ha en bara av den anledningen?

Såklart ska det bli en altansommar, vi har redan varit mer på vår i år än förra.

Ha det gott!

Kramar

2013-06-12 @ 07:52:02
URL: http://jagochvitt.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin Sten

Snyggt med tunnan! Tar du beställningar på sådana? ;-)

Svar: Visst blev tunnan bra! Den var fin förra året men ännu bättre i år med den svarta färgen. Och det var den enda tunnan jag hade så tyvärr... (
Irene

2013-06-16 @ 23:16:47
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin Sten

Svart är så himla snyggt till i princip alla växter. Jag vill ju ha ett svart balkongskydd men föreningen har bestämt ett med väldigt märklig kräkaktig färg.

2013-06-16 @ 23:19:47
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej. Jag funderar på att köpa en vit slang men funderar på grönska och smuts. Rekomenderas en vit eller tror du grå är bättre?

Svar: Hej Maria! Jag tycker det fungerar bra med vit. Visst blir det märken när man drar slangen mot marken men jag tycker inte det stör alls, den är ju fortfarande vit! Vi har den på altan och utanför altanen är det gräsmatta så vi drar den aldrig mot stenplattor, asfalt eller liknande. Eftersom vi har ett vitt hus och slangen hänger så synligt mitt fram på huset valde jag vit eftersom jag inte vill att den ska vara så iögonfallande. Så min rekommendation är att välja utifrån det! Skulle också rekommendera dig att köpa den senaste versionen, den som finns på Gardens Glorys hemsida. Jag köpte min på rea i en annan webbutik, en första versionen som fanns kvar i deras lager. Det hade ett klenare fäste som inte alls passade i väggutkastet, snurrade bara runt när man skulle skruva fast den och jag fick byta via Garden Glory till den nya versionen. Tråkigt för Garden Glory som fick ta den skrällen men jag blev väldigt vänligt bemött därifrån så min rekommendation är att köpa via hemsidan så du får rätt. Lycka till!
Irene

2014-04-05 @ 07:11:57

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se