Göta kanal

Här kommer ett vykort från Göta kanal! Visst har ni väl sett filmerna? Inte världens bästa men dom är det första jag tänker på när jag hör Göta kanal och hotellet på allra första bilden känner man igen från den första filmen! Här om dagen styrde vi kosan dit för en tur med kanalbåten Ceres. Den utgår från Borensberg och går sedan mot orten Berg och Bergs slussar, en fantastisk trappa av nio slussar och 18 meter i höjdskillnad. Jag hade förväntat mig en vacker åktur men med facit i hand kan jag säga att det var så där och mycket mer förskönat när man läser om det. Men det är kul att hitta på något och kvällen var desto bättre med avslutning med goda vänner och mycket skratt! Bilderna är godbitarna från båtturen.
 

Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Kan tänka mig att det är så. Det finns ju liksom inte så jättemycket att göra när man är fast i en båt sådär.. Men ibland är det bara liksom grejen att göra något och ha upplevt :)

2013-07-26 @ 13:23:54
URL: http://idacnilssons.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se