Det växer så det knakar

Trots avsaknad av sommarvärmen (fast det verkar som den kanske kan vara på gång nu, håll tummarna!) så växer det så det knakar ute. Jätteverbenan som, när den var nyinköpt, bara hade fyra korta stänglar har buskat till sig riktigt mycket och också börjat blomma. Jag minns inte att den var så tät förra året. Och chokladblomman får knopp på knopp, jag slutade räkna när jag var uppe i över tjugo stycken. I köksträdgården, ser löken jättestor ut redan nu. För att inte tala om dillen (som vi aldrig sår) den är... ja... mycket och överallt! I växthuset har jag nog skördat 15-20 gurkor sedan sist, det ligger just nu nio stycken på vänt i kylskåpet. Igår plockades 1,5 liter jordgubbar och hallon blir det en del av också. Fast blåbären är lika illa som förra året, trots nya plantor. Men man kan ju inte få allt! Trevlig helg på er... *en vecka kvar till semester*
 

Kommentarer

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se